Със 60% по-високи са сметките за парно на софиянци за март
/ брой: 78
Абонати на "Топлофикация София" продължават да се оплакват от високите си сметки за парно за март, които според тях са по-високи не само спрямо март миналата година, но и в сравнение със зимните месеци януари и февруари. Според дружеството обаче не е коректно да се правят сравнения с предходните месеци, а с март миналата година. От "Топлофикация" обявяват, че в цяла София потреблението на енергия за март е с 40% повече от отчетеното през март 2017 г. През миналия месец средната температура е била плюс 6 градуса, докато през март 2017-а тя е била плюс 9 градуса. С 23% пък бе увеличена цената през април 2017-а, което също се е отразило на сметките през този сезон. От дружеството обясниха още, че когато бъдат отчетени уредите за дялово разпределение след няколко седмици и бъдат изготвени изравнителните сметки, хората ще имат реална представа какво са потребили и какво са платили.
Заради жалбите на потребители за много високи сметки вчера омбудсманът Мая Манолова се срещна с изпълнителния директор на "Топлофикация София" Сашо Чакалски. По време на срещата е станало ясно, че средното увеличение за битовите потребители за март 2018 г. спрямо март 2017 г. е с близо 60%, съобщиха от пресслужбата на омбудсмана. Това се дължи основно на две причини. От една страна, увеличението на цената на топлинната енергия с над 24%, и от друга - разпоредбите на Наредбата за топлоснабдяването. В същото време от "Топлофикация" считат, че няма проблеми с нормативната уредба.
Омбудсманът смята, че дружеството трябва да посочва проблемите, произтичащи от прилагането на Наредбата за топлоснабдяването, и своевременно да сигнализира Министерството на енергетиката. Нужно е да проявява по-голяма активност, когато са ощетени гражданите, какъвто е случаят с прогнозните сметки. Доброто управление означава своевременно да се реагира на несправедливите практики. В случая с мартенските прогнозни сметки клиентите на топлофикационните дружества безлихвено ги кредитират, а изравнителните сметки ще бъдат готови през юли, а едва през август хората ще могат да си получат надвзетите суми, заяви Манолова. Омбудсманът поиска за пореден път от "Топлофикация София" да информират по ясен и разбираем за хората начин как са формирани високите сметки.