25 Април 2024четвъртък12:30 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Превозвачите излизат на мащабен протест

Според тях големите страни в Европа искат да изхвърлят от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони

/ брой: 84

автор:Дума

visibility 341

Съюзът на превозвачите в България готви мащабен протест в столицата. Вчера на заседание на парламентарната транспортна комисия браншовите организации на българските превозвачи съобщиха, че на 15 и 16 май обявяват генерална стачка. Представителите на бранша се заканиха дори да блокират граници, магистрали, летища с камиони и автобуси.
Причината за недоволството е новият пакет за мобилност, който Европейската комисия внесе в Европарламента и предстои да бъде гласуван от евродепутатите. Според превозвачите пакетът има за цел единствено да изхвърли от европейските превози компаниите от Източна Европа, категорични са всички в бранша. Четири промени на практика биха прекроили цялата досегашна дейност на шофьорите и фирмите. Пакетът предвижда шофьорите да се връщат на 3 седмици в държавите си или в база на фирмата превозвач, да прекарват дългата си почивка в хотели и да не спят в камионите, а след 3-ия ден на водачите да се плащат командировъчните на съответната държава.
Министърът на транспорта Ивайло Московски каза пред депутатите в комисията, че повечето предложения на големите държави са абсурдни. Кой може да задължи човек, който е в почивка, къде да я прекарва, това е нарушение на човешките права, каза той. Еврокомисарката Виолета Булц се била съгласила с аргументите му. Подготвената норма да се спи в хотели пък той коментира също като недомислена, защото превозвачите са вкарвали пари в камиони с модерни кабини, в които да може да се спи. Освен това застрахователите не плащат щета при кражба, ако шофьорът не е в камиона. В Европа нямало и достатъчно охраняеми паркинги.
Новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите и тяхното по-добро заплащане и право на почивка. Според хора от бранша обаче промените са чиста доза протекционизъм за няколко държави, с което се цели големите страни в Европа да изхвърлят от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони. Всеки четвърти камион в Европа е полски. Българските шофьори в Европа са над 40 000, а шофьорите у нас са близо 70 000.
"Над 120 хиляди семейства може да бъдат изправени пред дилемата да емигрират от страната или да сменят професията", съобщиха от Съюза на българските превозвачи. По тази причина те подготвят национално съвещание в столицата на 15 май, а ден по-късно - на 16 май, национален протест пред Народното събрание.



 
 

Обществените поръчки над 5 млн. лв. под специален надзор

автор:Дума

visibility 157

/ брой: 79

Забраняват рекламата на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 165

/ брой: 79

Безплатни винетки за електромобилите на инвалидите

автор:Дума

visibility 200

/ брой: 79

Жилищните кредити с нови рекорди

автор:Дума

visibility 167

/ брой: 79

Северна Македония гласува за президент

автор:Дума

visibility 149

/ брой: 79

ЕП прие закон за защита на жените

автор:Дума

visibility 166

/ брой: 79

Хиляди деца в Румъния оставени на бабите

автор:Дума

visibility 164

/ брой: 79

Накратко

автор:Дума

visibility 131

/ брой: 79

Политически кукувици

автор:Александър Симов

visibility 149

/ брой: 79

Договорът с „Боташ“ е национално предателство

visibility 147

/ брой: 79

Как Йончева забрави "Ало, Банов"

автор:Дума

visibility 157

/ брой: 79

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ