МОН натресе антикомунизма и в ІV клас
Фашизмът липсва изобщо, а социализмът е тотално оплют в преработен учебник на "Просвета"
/ брой: 93
Само 4 изречения за Втората световна война, свързани с евреите, без каквото и да било споменаване на фашизма, срещу две страници за престъпното "комунистическо управление" са включени в преработено издание на учебника по предмета "Човекът и обществото" за ІV клас. Той е на издателство "Просвета", автори са Сия Стоянова и Лилия Манева. На професионален принцип или по партийна пристрастност се подбират членовете на комисиите в МОН, одобряващи учебниците, попита депутатът от БСП Ирена Анастасова вчера по време на блицконтрола в ресорната комисия на НС за работата на образователния министър Красимир Вълчев. Професионализъм ли е да пише в учебника само това, че между двете войни политиците нарушавали демокрацията. Децата ни не знаят какво е фашизъм и за това се сетих, когато видях децата с фашистки татуировки на мача, заяви Анастасова.
Програмата, по която е писан учебникът, е одобрена по времето на министър Кунева. Нямам поглед какъв баланс е постигнат между темите в учебника, национлсоциализмът е осъден от човечеството, значи и ние го осъждаме, отговори Красимир Вълчев. И отново заяви, че вярва в професионализма на учителите, които знаели как да преподават. В Х клас фашизмът и комунизмът се учат като част от световната история, в ІV клас се преподава българска история и е нормално акцентът да е върху периода на социализма, добави дословно той. Значи в българската история няма фашизъм, няма избиване на десетки хиляди, сред които Гео и Хербст, няма Стамболийски, няма Съпротива, няма нацистки закон срещу евреите и пр., но има единствено "престъпен комунизъм", възмутиха се депутати от пълното изкривяване на историята в учебниците.
За масовото несъгласие на учители литературата да се преподава по теми, не по автори и периоди, при което Смирненски например се учи с Марк Твен, попита лявата депутатка Веска Ненчева. Вероятно това е причината да бъде удължен срокът за обсъждане на проектите на учебни програми за ХІ и ХІІ клас, допусна тя. Според Ненчев не може да се има доверие в обсъжданията, защото при дебатите за програмите по история например мненията са отчетени неудовлетворително. Вълчев отново се оправда, че на учителите се дава свобода да преподават и допълнителен материал. Не е свобода, когато си ограничен в 3 часа за задължителната подготовка, в заковано време за нов материал и преговор, няма как и допълнително да включваш автори, няма как учениците да бъдат подготвени качествено за матурата, възрази Ненчева.