09 Май 2024четвъртък01:53 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Лот 93

/ брой: 107

автор:Юри Михалков

visibility 2064

Чак дотам се срина магистралната политика на бате Бойко, хвалена през годините толкоз бойко. Лот 93 е всъщност мястото на България в световна класация за качеството на пътищата, включваща 137 държави. Излиза, че (без)пътната гербаджийска политика е паркирала в последната третинка на класацията. Май се спука още един десен балон. Впрочем, колкото десен, толкова и лесен, защото е бил надут не с каквото трябва, а само с приказки и обещания. И сега уважаемият читател да вземе хапче, защото от следващите редове може да получи аритмия на мисълта и европеизма - по пътищата ни изпреварват африкански страни като Уганда, Танзания, Мали, Замбия, Сенегал, Ботсвана, Гана, Гамбия. Между другото, те са изпреварили и евросъюзните Румъния, Малта и Латвия, които са след нас. Европа зад Африка? Май сега ще трябва още хапче срещу аритмията.
А колко ленти паднаха прерязани при откриването на поредния лот от безпътната ни политика. Колко асфалт бе жертван за това 93-то място от световната класация. Каква медийна врява се вдигаше, за да паркираме в последната й третинка. При пътуването за и от морето по "Тракия" си мислим, че е-е-ей доживяхме най-после да се движим по цивилизована магистрала. Но всъщност още се движим по безпътица.
Кривнем ли встрани от четирите магистрали по някой второ- или третокласен път, ще ни се прииска имплантиране на амортисьори и в телата ни. Пътниците с ченета треперят да не им изпаднат зъбките из междуселските пътища. А на някои може и да им прилошее от слаломирането между дупките. По тия места няма нужда от сносни пътища, там каручките са по-подходящи. Там и велосипедният транспорт върви, при това е пазарно икономичен, не се харчат средства за велоалеи. Пътищна безпътица. И така е кажи-речи половин България, която при това е малка като територия.
Дали заслужаваме и този 93-ти лот?

БДЖ вдигна цените на билетите с 20%

автор:Дума

visibility 338

/ брой: 84

1 млн. българи са пътували по празниците

автор:Дума

visibility 340

/ брой: 84

По-ранна жътва очакват зърнопроизводителите

автор:Дума

visibility 371

/ брой: 84

Си Дзинпин е на обиколка в три европейски държави

автор:Дума

visibility 438

/ брой: 84

Путин готов на диалог, но на равни условия

автор:Дума

visibility 442

/ брой: 84

Израелската армия нахлу в Рафах

автор:Дума

visibility 396

/ брой: 84

Накратко

автор:Дума

visibility 342

/ брой: 84

Пренавиване

автор:Валентин Георгиев

visibility 368

/ брой: 84

За наше добро

visibility 335

/ брой: 84

Натровената Европа

автор:Юри Михалков

visibility 401

/ брой: 84

БСП: Да кажем ясно и високо - алтернатива има!

автор:Дума

visibility 403

/ брой: 84

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ