Нищо ново не учат
/ брой: 121
Близо 9 години от първото правителство на Бойко Борисов сме свидетели на безброй я опити за налагане на лобистки законопроекти, я празни законотворчески ходове, рефлектиращи в работата на парламента. Заради нескончаемата поредица от калпави законопроекти на властта Борисова от 2009-а се нагледахме на работа на празни обороти. А протестите се оказаха единствената работеща формула, за да бъдат чути аргументите на поредния бранш, засегнат от поредния закон. А знаем, че Борисов никак не обича да му крещят под прозорците.
След неколкократни протести на превозвачи вчера Борисов нареди да бъде изтеглен спорният законопроект за автомобилната камара. Чрез него ставаше възможно създаването на нещо като частно министерство на транспорта, щото държавата се "отървава" от определени ангажименти и ги предава услужливо в ръцете на фирми. Нали разбирате какви възможности за корупция и монопол се отварят. Преди пръкването на законопроекта се оказа, че той не е обсъждан с бранша, освен с отделни фирми, а пък името Автомобилна камара се оказа вече резервирано. Чрез него едни фирми щяха да контролират други фирми, а иначе по закон те са конкуренти. Интересно как по този казус нямаше становище на КЗК, която вече направи прецедент с един законопроект, като се произнесе по него, преди изобщо да е внесен в НС за обсъждане. Сега обаче мълчи, защото предложенията са на ГЕРБ.
И след като на всички в държавата стана ясно, че законопроектът вони на лобизъм и ще е поредният удар върху транспортния бранш, който властта така и не защити от т.нар. Пакет за мобилност на Макрон, Борисов нямаше къде да мърда и поиска ГЕРБ да си изтеглят закона. Разпореди им в спокойна обстановка секторът да бъде успокоен. Същий Кашпировски. Както знаем, в тази държавата нищо не се случва без намесата на бащицата Борисов. През годините ГЕРБ и сие предложиха немалко закони на принципа - ако мине номерът. Дори първият законопроект, внесен от третото правителство на Борисов в 44-то Народно събрание, беше по същата схема. Нищо ново не е научено, нищо старо не е забравено.
Междувременно браншът се разцепи и друга част от превозвачите обявиха готовност за контрапротести в подкрепа на законопроекта. Какво ще правиш, Борисов?
Той вчера обаче си призна нещо, което е до болка известно на бранша - че ДАИ не може да контролира ефективно транспорта. Сега ли го разбра Борисов след години скандали и обвинения в корупция? Дали тези функции ще бъдат прехвърлени например към КАТ предстои да разберем. Като знам обаче как действа властта, не ми се мисли какви ще ги надроби.