29 Март 2024петък10:14 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Петър Курумбашев: Евродепутатите си свършиха работата по мобилния пакет. Сега е ред на българското правителство да образува пътен алианс на ниво държави и да блокират това предложение в Съвета на Европейския Съюз

автор:Дума

visibility 1327

Европейският парламент (ЕП) в Страсбург взе решение пакетът за мобилност да бъде върнат за преразглеждане в комисията по транспорт и туризъм (ТРАН). Законодателният процес ще започне отначало и ще има възможност отново за внасяне на изменения по предложението на Европейската комисия (ЕК). По този начин българските евродепутати ще могат да продължат да защитават интереса на превозвачите на страните от Източна Европа и в частност на тези от България, а именно: превозното средство да не се връща в страната на регистрация за натоварване и разтоварване на всеки три седмици; директивата за командироване на работници да не се прилага за международния транспорт; международните шофьори да имат правото и възможността да почиват в кабината на превозното средство; да се удължи срокът за влизане в сила на задължителните интелигентни тахографи. „В тази битка има лагери на географската, а не на политическата периферия на Европейския Съюз, като от едната страна са Португалия, Ирландия, Финландия, България, Хърватска, Румъния, Гърция, трите прибалтийски държави и Вишеградската четворка . От другата страна са останалите държави от географския център на Европа - Бенелюкс, Германия, Австрия и скандинавските държави“, каза евродепутатът Петър Курумбашев. „Ние не успяхме да разберем, например, защо, ако шофьорите са носталгични към техните семейства и трябва да се връщат на всеки три седмици, това важи и за камионите? Имах разговор, вчера, с моя колега Исмаил Ертуг, който е идеолог на това предложение. Той ясно разбира, че това наказва точно нас – държавите, които са в периферията на ЕС. Не е едно и също да се прибере един камион от Германия до Чехия и от Германия до България. След вчерашния вот той каза, че чака ново предложение, което намираме за по-добро и по-компромисно“, каза евродепутатът Петър Курумбашев. „Когато работим всички заедно – успехът е общ и няма нужда някой да се пъчи на мегдана. Искам да се обърна към всички политически партии, на първо място към управляващите, да не приватизират успеха на българските евродепутати и министър – председателят да не бъде посрещан на летище София като цар Освободител, все едно той решава какво се случва в Европейския парламент. За мен все още изразът за пълна капитулация на Макрон, продължава да виси като прани гащи в медийното пространство“, каза още Петър Курумбашев. „ Ако вчера резултатът беше 5:4, независимо в чия полза, и беше 89-а минута, буквално решението на ЕП означава, че резултатът става 0:0 и мачът започва да се играе от първата минута. Отиваме в една патова ситуация и започваме от кота нула. Оттук нататък следват продължения, които могат да се окажат по-дълги и от самия мач, тъй като може да се окаже, че решението по тази тема ще бъде взето в следващия мандат на ЕП. С наближаването на европейските избори, желанието на определени политици да се пъчат и да се показват на мегдана нараства и възможността да се постигне компромис намалява. За това смятам, че следващият парламент и следващите български евродепутати ще имат по-добри шансове да постигнат компромиси отколкото сегашният парламент“, допълни Курумбашев. „ Разбира се, е добра идея да се обединят българските превозвачи с техни колеги от други държави по този въпрос. Този съвет може да бъде отправен и към българското правителство. Ние си свършихме работата, сега е ред на българското правителство да образува пътен алианс на ниво държави, какъвто са организирали страните от Централна и Западна Европа, и да блокират това предложение вече в Съвета на Европейския Съюз.“ „В тази ситуация все още действа сегашното европейско законодателство, а това положение, може да се каже, че устройва нашите превозвачи. Твърде много слушах мои колеги от Западна Европа, че говорят от името на мнозинството и как би било по-добре да се съгласим на някакви компромиси. Говоренето от името на мнозинството е вид болшевизъм, който и бил популярен преди повече от 100 години, отколкото сега и не мисля, че трябва да е на мода в Европейския парламент. Тези, които днес говориха от името на болшинството трябва да се съобразят с това, че има две равнопоставени мнения в ЕП. Не е редно никой да се опитва да налага позицията си над другия, тъй като, когато има толкова разнообразни мнения, не е редно да се заявява, че има само една единствена правилна позиция и тя е на тази страна, от която ти се намираш“, каза българският евродепутат. „Мобилният пакет показа какво всъщност работят евродепутатите и какво могат да направят, когато са обединени, за националната кауза. Показа и колко важно може да бъде европейското законодателство за България“.

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 483

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 498

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 455

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 542

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 458

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 454

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 411

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 587

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 526

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 532

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ