17 Май 2024петък12:19 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Транспортната комисия отхвърли предложението за спиране на концесията на летището

автор:Дума

visibility 412

Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения отхвърли предложението на БСП за прекратяване на концесията на Летище София. На днешното заседание "за" проекта на левицана гласуваха 8 депутати, 12 бяха „против“, а един се въздържа. Припомняме, че още миналата седмица БСП се обяви против концесията на летището с мотив, че това е риск за националната сигурност. От левицата са категорични, че няма основание за концесия. Те предупредиха, че това може да доведе до намаляване на инвестициите и повишаване на летищните такси. Социалистите се притесняват, че след концесията ще има съкращения на поне 1000 служители. БСП предупредиха още, че ще обжалват във ВАС отказа на правителството да предостави на парламента информация за условията на концесията.
Зам.-председателят на ПГ на БСП Георги Свиленски предупреди по време на заседанието на комисията, че концесията крие множество рискове за бъдещето на аеропорта. Летище София няма генерален план. Концесионерът ще си реши къде какво ще има, държавата няма правомощия, обясни Свиленски. Той призова преди да стартира процедурата,  да бъде направен генералният план. Летището в София, за разлика от Варна и Бургас, е с изградена инфраструктура, добави депутатът. То в последните години реализира печалба и увеличава пътниците и товарите. Няма причина по този повод да бъде отдавано на концесия, категоричен бе Свиленски. По думите му ако правителството има позиция по БДЖ, може да подкрепи дружеството. Това няма нищо общо с концесията на летище София, обясни той. Въпросът е какъв е смисълът на отдаването на концесия на летището, попита още народният представител.
По-рано днес ПГ на "БСП за България" внесе в парламента законопроект, с който предприятията, включени в забранителния списък за приватизация, да бъдат забранени и за отдаване на концесия.


 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 127

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 142

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 130

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 138

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 135

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 155

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 152

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 140

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 124

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 124

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ