29 Март 2024петък15:46 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Нани-на...

/ брой: 154

автор:Ева Костова

visibility 1090

Новият шеф на железниците нямало да спи, докато не ги изведе на печалба. Обещаващо начало, ако новият шеф не стартираше с нещо старо - вдигане на цените. С 5 процента се очаква да поскъпнат билетите във влаковете от 1 август, гласи новината от вчера. "Това са нищожни увеличения в сравнение с направените от автобусните превозвачи", извади аргумент председателят на съвета на директорите в БДЖ Владимир Владимиров. Признанието му е, че те няма да доведат до някакви съществени приходи и инвестиции в повишаване качеството на пътуването с влак. Тогава за какво се правят? И защо идват точно в сезона на отпуските? След протести и борба на синдикатите за оздравяване на железниците, след обещани инвестиции и заемни пари за реформи в жп сектора предвид по-доброто им бъдещо развитие? Решава се и закриването на 19 губещи линии "из страната", без да се назовават поотделно - могат да бъдат демонтирани и това да се отрази минимално на транспортните нужди на хората.
Така например една от най-нерентабилните линии на БДЖ е теснолинейката от Септември до Добринище. Сама по себе си тя обаче е голяма атракция, други не останаха от този сорт, затова сигурно и веднага е проявен интерес от германски инвеститор, който иска да развива атракционни пътувания. Че ние защо не можем да свършим тази работа? Защо трябва да се изпозакрива, да се заличава вече създадено през годините, макар и нерентабилно нещо? Още повече че то може да стане рентабилно, но вече в чужди ръце. А казват, че железниците били част от стратегическата система на една страна...
Защо не се обследва голямата пробойна във финансите на БДЖ, каквато са злоупотребите на собствените й служители, прословутата кражба на гориво и части за милиони? Специалистите изтъкват като аргумент за увеличението на цените на превозите на пътници нарасналата себестойност на услугата. Интересно заради що? Няма да разнищваме причините, има експерти за това. Но и за тях май тази територия е "тера инкогнита", както признава един изпълнителен директор в системата.
Думата ни е за друго - за социалната цена на промените. Тя още веднъж идва да потвърди, че скромното увеличение на минималната заплата и вдовишките пенсии с няколко лева засилиха много апетити те да бъдат "изядени". Макар че вече са изядени в аванс от инфлацията. Междувременно новият шеф на железниците не казва нищо за почистването на т.нар. вагони, измиването на прозорците поне, за тоалетните да не споменаваме, за потягане на част от разпасания на вид персонал, та всичко да стане по-поносимо, пък тогава... Така ли ще я караме, та да се наспи новият шеф на железниците. За такъв сън - мерси!

Надниците у нас - най-ниски в ЕС

автор:Дума

visibility 209

/ брой: 60

Парното може да поевтинее символично от 1 юли

автор:Дума

visibility 199

/ брой: 60

32 лв. за килограм агнешко, цената още ще расте

автор:Дума

visibility 187

/ брой: 60

"Български пощи" ще изплаща пенсии още поне 5 години

автор:Дума

visibility 201

/ брой: 60

Над 780 милиона души гладуват

автор:Дума

visibility 176

/ брой: 60

100 тона пластмаса във водите на Дунав

автор:Дума

visibility 182

/ брой: 60

Правозащитници възмутени от САЩ

автор:Дума

visibility 181

/ брой: 60

Гърция най-бедна в ЕС след България

автор:Дума

visibility 203

/ брой: 60

Под прага на унижението

автор:Ина Михайлова

visibility 202

/ брой: 60

Бумеранг с еврото

visibility 195

/ брой: 60

Щети за милиарди

автор:Нора Стоичкова

visibility 205

/ брой: 60

Надвисна риск от конституционна криза

visibility 165

/ брой: 60

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ