29 Март 2024петък14:26 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

Стартира изключително амбициозният проект за български хиперкар – Arcanum

Автомобилът ще има 24 електромотора и максимална мощност от 5521 “кончета”

/ брой: 134

visibility 1317

Инж. Иля СЕЛИКТАР

Новооснованата българска компания Alieno, представи проект за хиперкар на бъдещето с име Arcanum (от латински - тайна). Предвижда се в топ модификацията си изцяло карбоновото купе да има напълно електрически силов агрегат с максимална мощност от 5521 к.с. и максимален въртящ момент от 8880 Нм. Максималната скорост на тази машина ще достига 488 километра в час.
Бъдещите електрически коли ALIENO ще са собствена разработка на ALIENO Ltd, което ще позволява те да бъде произвеждани, подобрявани и усъвършенствани в рамките на компанията и да се гарантират и контролират пряко техните високи технически параметри и иновации във всеки аспект. За целта освен разработка и производство на електрическите хиперколи, ALIENO изгражда и собствена производствена фабрика с кампус, тестова писта и дизаийнерско, изследователско и развоийно (R&D) звено. Фабриката на ALIENO, която е в процес на изграждане и разширяване, е разположена в село Туховища,  само на 3.5 км разстояние от централата на ALIENO в Слащен, България. За производството на ALIENO хиперколите във фабриката на ALIENO вече са доставени първите KUKA 6-осни индустриални роботи.
За обезпечаване на дейността си ALIENO има текущ отворен инвестиционен рунд, с който цели привличането на 2 млн. EUR външни инвестиции в замяна на 10% дялово участие в компанията при текуща пазарна оценка на бранда от 20 млн. EUR. Минималният възможен размер на инвестицията е 10 хил. EUR, с които се придобиват 0.05% дял в компанията. Към юли 2018-а мажоритарен собственик на ALIENO е основателят на CEO и CTO Ахмед Мерчев, известен досега с производството на металотърсачи. В проекта е включен и известният търговец на битова електротехника и електроника Иван Киров, а водещ дизайнер е Енчо Енчев.
Шасито на представения първи проект за хиперкар включва монокок, предна и задна подрами от армиран въглеродно-влакнест материал с усилена с кевлар долна част. В цялата структура на монокока са предвидени зони за деформации и усилвания. Външните панели на Arcanum са също карбонови. Дължината на хиперкара е 5240 милиметра, ширината 2180, междуосието му възлиза на 3100 милиметра. Масата на двувратното хиперкупе ще е около 1620 килограма.
Силовият агрегат на напълно електрическата машина ще може да се състои от 12 или 24 електромотора, разпределени от три до шест на колело. Всеки от електромоторите обаче ще бъде контролиран индивидуално по електронен път. Предвиждат се три режима на работа на агрегата - Street, Track и Race, с възможност за активно разпределение на мощността между предната и задна ос. Това означава, че се предвижда пълно задвижване със система за контрол на вектора на тягата и динамично разпределение на въртящия момент между всяко от колелата. Мощността на силовия агрегат ще зависи от версията и ще варира на няколко нива - 2646 к.с. (4440 Нм), 3530 к.с. (5920 Нм), 4411 к.с. (7400 Нм) или 5521 к.с. (8880 Нм).
Захранването на електромоторите ще става от графенови литиево-полимерни клетки и суперкондензатори, които ще събират енергия при спиранията и ще придават допълнителна мощност при резките ускорявания. Капацитетът на 800-волтовия пакет акумулатори ще е 60 кВт при състезателния вариант, 120 при пистовия или 180 кВтч при пътния вариант. Максималният пробег с едно зареждане на Alieno Arcanum ще надхвърля с малко 1000 км. Предвижда се зарядът на батерията да позволи на колата да завърти от един до три кръга на Северния вариант на пистата в Нюрбургринг.
Предвижда се още презареждането на акумулатора да става от зарядна станция с мощност 350 кВт, което ще позволи процесът да отнеме само половин час. Ако се използва предвидената за разработка специална зарядна станция Alieno с мощност до 2700 кВт, презареждането ще става за рекордно краткото време от четири минути.
Акумулаторният блок ще се състои от взаимозаменяеми модули, чиито параметри на работа ще се настройват автоматично в зависимост от броя и състоянието на клетките. Ако броят им е различен от този при базовите варианти, хиперколата сама ще подскаже, как да се разпределят правилно по купето, за да се постигне идеално разпределение на масата и максимално нисък център на тежестта на колата.
Arcanum ще има роботизирано окачване с двойни напречни щанги, натискащи щанги и регулируеми стабилизатори за напречна устойчивост. Амортисьорите ще са електронноуправляеми, с регулировка на твърдостта и височината. Като опция се предвижда и активно въздушно окачване като това при прототипите за състезанието “24-е часа на Льо Ман”.
Спирачната система на хиперкара ще има три отделни подсистеми - хидравлична, електромагнитна и въздушна с използване на активната аеродинамика на купето. Като опция се предвижда и монтирането на спирачен парашут.
В списъка на оборудването на Arcanum ще влизат карбонов волан, състезателни седалки с основа от карбон, система за автодиагностика на електронните системи, пет камери вместо странични огледала с разпознаване на лица и ирис, както и комплекс от активни системи за подпомагане на водача, получаващ данни от 17 камери, лидар, осем радара, GPS-приемник и IMU-сензор.
Компанията вече приема поръчки за своята “кола на бъдещето”. Цената на базовия модел е 750 000 евро, а топ вариантът ще струва 1,5 милиона евро. За направата на всяка отделна поръчкова машина се предвижда производствен срок от 18 до 30 месеца.






Хибридният УАЗ Профи е доста по-пъргав и икономичен

Уляновският автозавод представи ходови прототип на нов хибриден модел в рамките на изложението “Иннопром-2018”. Автомобилът е разработен от специалистите на научно-техническия център на УАЗ и ФГУП НАМИ на базата на търговския модел УАЗ Профи. На изложбата беше показан хибридният модел в най-функционалното му изпълнение – камионче с двуредна петместна кабина и надстройка във вид на фургон. Товароподемността на тази машина достига тон и половина.
Производителят заявява, че в състава на хибридния силов агрегат влиза бензинов атмосферен мотор с ходов обем 2,3 литра с мощност 131,6 к.с. и 214 Нм максимален въртящ момент, електромотор с мощност 126,4 к.с. и максимален въртящ момент от 288 Нм. Предавателната кутия е шестстепенна автоматична. Камиончето има тягови акумулатор с капацитет от 14 кВтч. Мощният силов агрегат позволява на камиончето да се ускорява от място до 100 км/ч за 10,7секунди.
Пресслужбата на производителя заявява, че средният разход на гориво на хибридната машина в комбиниран режим на движение е едва 7,6 литра бензин на 100 км пробег, докато пробегът с едно зареждане на резервоара и акумулатора е равен на 855 км.
На електротяга автомобилът може да измине до 74 километра, но при максимална скорост от 50 км/ч. Когато скоростта нарасне, електрониката на автомобила включва за работа двигателя с вътрешно горене, при което се осигурява обща максимална мощност от 258 к.с. и е наличен максимален въртящ момент от 500 Нм.
Засега уляновци не споделят нищо за старта на серийното производство и евентуалната цена на хибридния си УАЗ Профи. В пресрелиза на компанията се казва само, че “серийното производство е планирано да тръгне веднага след приключването на всички необходими изпитания на машината.”





 

Надниците у нас - най-ниски в ЕС

автор:Дума

visibility 209

/ брой: 60

Парното може да поевтинее символично от 1 юли

автор:Дума

visibility 199

/ брой: 60

32 лв. за килограм агнешко, цената още ще расте

автор:Дума

visibility 187

/ брой: 60

"Български пощи" ще изплаща пенсии още поне 5 години

автор:Дума

visibility 201

/ брой: 60

Над 780 милиона души гладуват

автор:Дума

visibility 176

/ брой: 60

100 тона пластмаса във водите на Дунав

автор:Дума

visibility 182

/ брой: 60

Правозащитници възмутени от САЩ

автор:Дума

visibility 181

/ брой: 60

Гърция най-бедна в ЕС след България

автор:Дума

visibility 203

/ брой: 60

Под прага на унижението

автор:Ина Михайлова

visibility 202

/ брой: 60

Бумеранг с еврото

visibility 195

/ брой: 60

Щети за милиарди

автор:Нора Стоичкова

visibility 205

/ брой: 60

Надвисна риск от конституционна криза

visibility 165

/ брой: 60

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ