17 Май 2024петък15:14 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Китайците се отказаха от концесията на летище Пловдив

Възможно е да се преговаря с втория кандидат - консорциум между ПИМК и индустриалната зона "Тракия"

/ брой: 139

автор:Дума

visibility 105

Китайският конгломерат HNA Airport Group няма да подпише договора за концесията на пловдивското летище. Възможно е да се преговаря с втория кандидат - консорциум между ПИМК и индустриалната зона "Тракия", съобщава "Капитал". Новината е обявена официално от HNA Airport Group на техния представител Асен Василев. Той съобщи, че китайската компания няма да успее да приключи с вътрешните си одобрения на бъдещата сделка. Срокът за подписване на договора с българската държава изтичаше на 20 юли. Той беше удължаван с един месец по китайска молба с решение на Министерския съвет в средата на юни.
На 3 юли по време на ваканция в Прованс в Югоизточна Франция при трагичен инцидент загина съпредседателят и основател на китайския конгломерат Уанг Джен. Това беше предшествано от големи финансови проблеми и освобождаването от активи. Вторият претендент за летището беше "Консорциум Летище Пловдив", съставен от "Тракия икономическа зона" и автотранспортната ПИМК, които спечелиха концесията на интермодалния терминал край Пловдив.
Офертата на пловдивското обединение предвиждаше 120 хил. лв. фиксирано концесионно възнаграждение и плаващо от 6% от приходите. Идеята на местните компании беше да се изгради карго терминал, като след това да се намери специализирана фирма, която да го оперира. По отношение на пътниците, надеждите бяха в следващите 10 години те да достигнат 1 млн., а при достигане на максималния капацитет на настоящия пътнически терминал да се построи още един. Към момента обаче от "Тракия икономическа зона" не могат да коментират, какви ще са процедурите от този момент на сетне.
Китайската оферта спечели надпреварата за 35-годишната концесия с доста по-грандиозни обещания. Офертата за инвестиции беше 79 млн. евро. Концесионното възнаграждение - 600 хил. лв. фиксирана част и 6% от приходите плаващо. Бъдещият концесионер виждаше летище Пловдив като карго хъб и предвиждаше да се построят два карго терминала и складове зад тях. Отделно щеше да има и два хангара за ремонт и поддръжка, като оператор на базата най-вероятно щеше да бъде израелската компания Israel Aerospace Industries. Предвиждаше се да се открие и линия между Пловдив и Китай три пъти седмично.
Успоредно с обявяването на избора на правителството за концесионер на летище Пловдив обаче започнаха да излизат наяве и проблемите на китайския конгломерат. Той започна да се освобождава от собственост, от една страна, за да спази разпоредбите на китайското правителство за ограничаване на чуждите инвестиции. А от друга, за да намали огромните си задължения, резултат от голямата й експанзия през последните няколко години.
HNA Group Co. започна да разпродава активи в Ню Йорк, Сидни, Лондон. За да намали дълга си, продаде международни активи на стойност 15 млрд. долара, включително и дела си в Hilton. Освен това компанията отказа оферта за придобиването на австралийски логистичен бизнес за 280 млн. долара.
 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 292

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 243

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 253

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 289

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 257

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 295

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 281

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 301

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 257

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 203

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ