Откриват горещ телефон за клиентите на "Олимпик"
Гореща телефония линия, на която потърпевшите от фалита на застрахователното дружество "Олимпик" могат да потърсят информация, ще заработи от понеделник. Това съобщиха от пресцентъра на обмудсмана Мая Манолова.
Линията ще бъде открита от понеделник, 20 август на номер 0895 561 885.
Тя ще бъде за консултиране и правна помощ на потърпевшите у нас. Омбудсманът ще изпрати препоръка и до председателя на Народното събрание Цвета Караянчева за промени в законодателството с цел защита на гражданите в случаи като този. Манолова обеща да разговаря и с премиера Бойко Борисов "за активност на държавата при изготвяне на европейското законодателство в областта на застраховането".
Манолова изпрати препоръка до КФН и до Главната дирекция "Национална полиция" /ГДНП/ към МВР. Тя настоява да бъдат предприети незабавни действия по случая с почти 250 000 български граждани, чиито автомобили остават без задължителната застраховка "Гражданска отговорност".
Повод за намесата на омбудсмана са жалбите на десетки шофьори.
Поради форсмажорните обстоятелства омбудсманът поиска от полицията да удължи гратисния период, в който да не се глобяват шофьорите със застрахователна полица на "Олимпик".
Тя настоя за своевременното информиране на хората за какъв период от време застрахованите няма да бъдат глобявани, поради липсата на застрахователна полица и изрази увереност, че ще им бъдат разяснявани последиците от това.