Друга сцена
/ брой: 185
Предстоящото издание на "Евровизия" е на път да счупи всички рекорди по катаклизми, придружавали музикалната надпревара в над 60-годишната й история.
Още щом се разбра, че представителка на Израел се класира на първо място на сцената в Лисабон през май, машината за политически провокации започна да набира обороти. Публичното пространство бе залято с предположения, че заради напрегнатите отношения между евреи и палестинци, продължаващи вече няколко десетилетия, доста страни ще откажат да пратят свои изпълнители в Ерусалим. Компромисният вариант домакинството да бъде поверено на Тел Авив за кратко успокои страстите. Но още преди това Соломоново решение да стане факт, финансови дрязги относно вечния спор кой и колко трябва да плати за провеждането на "Евровизия 2019" поставиха под въпрос вероятността 64-тото издание на конкурса да се състои в Израел. Буквално в последния възможен момент и тази пречка бе преодоляна.
Но пък лъсна обвинението в плагиатство на парчето "Играчка", с което Нета Барзилай спечели публика и жури при изявата си в Португалия. И сякаш беше малко всичко дотук, та допълнително масло в огъня наля петицията на над 140 световноизвестни творци, призоваващи да се бойкотира конкурсът. Мотивите за подобно обръщение нямат нищо общо с музикалната идея и посланията на песенната надпревара, а се фокусират върху "политиката на Израел, нарушаваща човешките права в Палестина".
Нима Роджър Уотърс и други прочути личности, апелиращи към отказ от "Евровизия 2019", си въобразяват, че по този начин наистина ще прекратят сблъсъка между евреи и араби за териториални интереси?! Подобни казуси не се решават благодарение или въпреки музикални конкурси. За целта е необходима друга сцена и съвсем различна песен, господа.