Спорът между "Кауфланд" и "Юниливър" се пренася у нас
/ брой: 187
Една от най-големите търговски вериги в Европа - германската "Кауфланд", и един от най-големите производители на потребителски стоки в света - "Юниливър" , влязоха в търговски спор за цените на продаваните стоки. Това доведе до скъсване на взаимоотношенията им, което ще засегне и българския пазар. В началото на септември веригата реши да свали от продажба 480 продукта на "Юниливър" в Германия заради рязкото и драстично едностранно повишаване на цените на артикулите.
Новото предложение съдържа условия, които не ни позволяват да предлагаме на нашите клиенти наред с големия избор и високото качество и най-добрата цена. Това са основни обещания, които даваме на нашите клиенти, се казва в прессъобщение на "Кауфланд". От "Юниливър" отказаха коментар с мотива, че водят преговорите със своите партньори насаме.
Вече става ясно, че веригата ще ограничи продажбите не само в Германия, но и на други пазари, сред които и българския. Като първа стъпка "Кауфланд" спира поръчките на продукти на "Юниливър" в Чехия, Словакия, Хърватия, Полша, Румъния и България, става ясно от отговор на компанията на запитване на Money.bg.
Портфолиото на "Юниливър" у нас е значително по-голямо, като включва познати марки в различни типове продукти. Сред хранителните са марки като чайовете "Липтън", олиото "Калиакра", бульоните "Кнор". Сред брандовете за почистване на дома са "Доместос", а сред тези за лична хигиена най-популярният у нас е "Дав". Засега на българския пазар ще бъде прекратено повторното зареждане на 16 артикула от марката омекотители "Коколино", става ясно още от отговора на "Kауфланд". От веригата посочват, че ще осигурят алтернатива на спрените от продажба продукти чрез други силни марки.