25 Април 2024четвъртък20:53 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Удължават гаранционните срокове за пътищата

Програмата за саниране ще продължи по нова схема

/ брой: 187

автор:Дума

visibility 70

Гаранционните срокове при строителството на пътища и магистрали ще бъдат удължени и за тази цел се подготвят промени в нормативната уредба. Това съобщи регионалният министър Петя Аврамова, която участва в дискусия за предизвикателствата пред строителството през следващата година.
Председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" Светослав Глосов коментира, че се предлага средно между две и три години да е увеличението на гаранционните срокове на отделните видове строежи. Предложенията за промяна в ресорната наредбата за гаранционните срокове се отнасят както за ново строителство, така и за реконструкция и рехабилитация. В пътната инфраструктура не може да се заложи по-голям гаранционен срок от експлоатационния на даден материал, подчерта Глосов. Например - износващият слой на асфалтовата настилка (последните 4 сантиметра) може да бъде експлоатиран между 6 и 8 години експлоатационен срок. Няма как да сложиш гаранционен срок от десет години, допълни той.
Строителството се очаква да бъде един от моторите на икономическия растеж и през 2019 г., защото ще се запазят добрите темпове на изграждане на жилища и инфраструктура, каза новият регионален министър. Очаква се до края на годината да се вземе решение за продължаване на програмата за саниране на частни жилища и новият модел за финансирането от държавата. Аврамова обаче не даде подробности. Тя посочи, че през тази година са договорени строителство и ремонт на магистрали и пътища за над 3 млрд. лева, чието изграждане ще продължи и през 2019 г.
Топ приоритет и за новия регионален министър остава строителството на магистрала "Хемус" от София до Варна, която трябва да бъде завършена през 2024 г. В момента се строят два участъка от магистралата - Ябланица-Боаза (9,3 км) и между пътните възли "Белокопитово" и "Буховци" (16,3 км). До края на годината предстои да бъдат пуснати търгове за още 137 км от магистралата. Това е отсечката Боаза-Плевен/Ловеч-Велико Търново, каза Петя Аврамова.Строителството на магистрала "Хемус" става с пари от републиканския бюджет.
Другият приоритетен обект е изграждането на магистрала "Струма", която се строи с европейски средства. Предизвикателство за нейното довършване е осигуряването на още 350 млн. евро, чието финансиране към момента не е налично, каза зам.-министърът на транспорта Велик Занчев. До края на строителния сезон предсрочно трябва да бъде пусната отсечката Кресна-Сандански
Другите пътни проекти за над 3 млрд. лева са скоростният път Видин-Ботевград, магистралите "Русе-Велико Търново" и "Черно море" и двата тунела под Стара планина, Шипка и Петрохан, каза Петя Аврамова. Част от тях ще се реализират чрез публично-частно партньорство, обясни тя без да конкретизира. 2019 г. ще бъде ключова за оперативна програма "Транспорт" и новия европейски механизъм "Свързана Европа", каза зам.-министърът на транспорта Велик Занчев. Причината е в усвояването на европейските средства, за което има заложени показатели.
Към момента обаче единствено строителството на метрото в София върви по план, докато жп проектите все още нямат избрани изпълнители заради обжалване на поръчките. Целта е до края на годината да се подпишат договорите за реконструкцията на жп отсечките Елин Пелин- Костенец-Септември, както и за сигнализация и телекомуникация на жп участъка Пловдив-Бургас. Това са обекти за над 1,5 млрд. лева, каза Велик Занчев.
Почетният председател на Камарата на строителите и собственик на една от големите строителни компании "Главболгарстрой" Симеон Пешов призова държавата да спре финансирането на "зелените рекетьори". Това са неправителствени обществени организации, които обжалват оценките за въздействие на околната среда на определените пътни трасета и по този начин поставят под риск усвояването на европейските средства. Изказването беше по повод обжалването на решението за трасето през Креснеското дефиле, но има и други поръчки. Симеон Пешов призова Швейцария да спре финансирането на екоорганизациите. Те получават подкрепа по линия на Швейцарската програма за различни проучвания.



изграждането на магистрала "Хемус" остава за нас най-важният приоритет, обяви регионалният министър Петя Аврамова
 

Обществените поръчки над 5 млн. лв. под специален надзор

автор:Дума

visibility 306

/ брой: 79

Забраняват рекламата на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 333

/ брой: 79

Безплатни винетки за електромобилите на инвалидите

автор:Дума

visibility 384

/ брой: 79

Жилищните кредити с нови рекорди

автор:Дума

visibility 316

/ брой: 79

Северна Македония гласува за президент

автор:Дума

visibility 299

/ брой: 79

ЕП прие закон за защита на жените

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 79

Хиляди деца в Румъния оставени на бабите

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 79

Накратко

автор:Дума

visibility 255

/ брой: 79

Политически кукувици

автор:Александър Симов

visibility 393

/ брой: 79

Договорът с „Боташ“ е национално предателство

visibility 324

/ брой: 79

Как Йончева забрави "Ало, Банов"

автор:Дума

visibility 339

/ брой: 79

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ