02 Юни 2024неделя08:43 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Автобусни превозвачи отказват да плащат тол такси

Настояват нелегалният транспорт на пътници да стане престъпление

/ брой: 188

автор:Дума

visibility 90

Автобусните превозвачи се обявиха против плащането на тол такси, когато извършват превози по пътищата от националната транспортна схема. Според тях така те извършват обществена услуга по сключени договори, възложени с обществени поръчки, и нямат право да променят цената. Това стана ясно по време на срещата на новия транспортен министър Росен Желязков с депутатите от парламентарната комисия по транспорт и представители на бранша. От 16 август 2019 г. превозните средства над 3.5 тона ще плащат тол такси за изминато разстояние. Техният размер обаче все още не е ясен. През октомври Световната банка ще обяви предложението си за тол таксите, а решението за размера им ще бъде взето от правителството по-късно, каза Светослав Глосов, председател на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура".
Превозвачите се оплакаха, че още нямат яснота за цените на тол таксите и не могат да планират разходите си за следващата година. Освен това съгласно подписаните договори нямат право да увеличават цената на билетите заради спечелените обществени поръчки. Посочиха и, че имат задължение да возят на преференциални цени 12 категории пътници по наредба от 1991 г. Сред тях е безплатен превоз на деца и военноинвалиди, по-ниски цени на билетите за ученици и пенсионери. За това те получават компенсации от държавата, но те не покривали разходите. Транспортният министър Росен Желязков и депутатите обаче подминаха с мълчание това тяхно искане.

"Следващата седмица в парламента ще бъдат внесени промени в Наказателния кодекс и затова настояваме заедно с тях да бъде внесено и искането ни нерегламентираният превоз на пътници да се криминализира и да бъде част от наказателния процес, тъй като заема застрашителни размери", каза Магдалена Милтенова, която е председател на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта и новосформираната Конфедерация на автобусните превозвачи. Тя постави на дневен ред и темата за въвеждането на колани в автобусите и въвеждането на видеорегистратори. Решението за това бе взето след катастрофата край Своге, при която загинаха 17 души. Ние подкрепяме инициативата на правителството да бъдат обезопасени пътниците, пътищата, автобусите, но има много неизвестни. Според нас има и допуснати технически грешки в Закона за автомобилните превози през Закона за пътищата. Трябват спешни промени да се направят в тези текстове, заяви Милтенова.
Председателят на Национално сдружение на автобусните превозвачи Васил Пиронков подчерта, че поставянето на колани не е вменено в закон. "В Закона за автомобилните превози и Закона за движение по пътищата трябва да се направят малки технически промени, защото автобусите от клас А1 и 2 в момента се произвеждат без колани, тъй като те са предвидени с право за превозване на правостоящи. Няма как просто в България да бъде въведено нещо, което се противопоставя, включително за производството на нови превозни средства и тяхната регистрация в ЕС. Друг проблем е техническото поставяне на предпазните колани. Ние не сме против, но не смятам, че произведени средства преди 2007 г., когато това никъде и към момента в Европейската общност не е въведено със закон поставяне на такива колани. Ще има противоречие какви трябва да бъдат коланите за различните превозни средства", обясни Пиронков.
От изказването на представителите на бранша стана ясно, че те нямат намерение да монтират колани в стари автобуси, произведени преди 2007 г., заради множеството неясноти в закона и липсата на информация. Противоречива е и информацията за това колко автобуси трябва да монтират колани. Превозвачите цитираха данни на КАТ, според които регистрираните автобуси у нас са около 30 000. От тях около 5000 са произведени след 2007 г. и са оборудвани с колани. Не е ясно от останалите автобуси колко трябва да поставят. Говори се за около 8000, но това ще стане ясно при регистрацията им.

Личните карти поскъпват почти двойно

автор:Дума

visibility 784

/ брой: 101

Въвеждат таван на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 781

/ брой: 101

Газът от Азербайджан ще покрие 81% от вноса през юни

автор:Дума

visibility 685

/ брой: 101

Животновъди блокират Подбалканския път

автор:Дума

visibility 668

/ брой: 101

Сигнално действие в ядрената сфера

автор:Дума

visibility 818

/ брой: 101

Българи в затвора за измама на Острова

автор:Дума

visibility 771

/ брой: 101

Фетхуллах Гюлен бил отвлечен в САЩ

автор:Дума

visibility 975

/ брой: 101

По-високи мита за зърното от Русия и Беларус

автор:Дума

visibility 742

/ брой: 101

Здравето като бизнес

автор:Таня Глухчева

visibility 769

/ брой: 101

Идеология в технологията

visibility 791

/ брой: 101

Най-важно е да не губиш връзката с хората

автор:Юлия Кулинска

visibility 770

/ брой: 101

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ