КЗП Забрани нелоялни практики на онлайн магазини
/ брой: 191
Онлайн магазин за стоки за свободното време не е информирал коректно клиентите си за наличните количества от пуснати в промоция артикули. Сайт за продажба на уреди за дома пък не е спазвал посочения от него срок за доставка на поръчките. Нелоялните търговски практики са установени и забранени от Комисията за защита на потребителите (КЗП), съобщиха оттам.
Единият от електронните магазини - ozone.bg, е предлагал различни стоки с намалени цени, сред които и устройства за виртуална реалност за игрови конзоли по 399 лв. След поръчката на десет такива хедсета, клиент е получил само един. Проверка на КЗП по случая установила, че към момента на изпратената от потребителя заявка за покупка търговецът не е информирал за ограничена наличност на промоционалните стоки. Обяснението било "техническа грешка" при отчитането на наличните бройки в складовата система.
Когато търговец не е в състояние да достави предлаганите от него стоки или сходни на тях при обявените параметри и да посочи разумни обяснения за това, е налице нелоялна практика, е изводът на експертите на КЗП.
Нелоялна практика е и неспазването на обявения срок за доставка на поръчките, тъй като той често оказва влияние върху избора на потребителя от кого да купи. В КЗК гражданин се оплакал, че електронният магазин Diplomat.bg е обещал да достави покупката за две седмици, но тя пристигнала след три. Търговецът се оправдал с персонален пропуск на служител. В хода на проверката КЗП установила, че в общите условия онлайн търговецът обещава доставката да става за седем работни дни.