20 Май 2024понеделник20:28 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Брюксел въвежда нови изисквания за автомобилите

Производителите на замърсяващи коли ще плащат такса на ЕС

/ брой: 193

автор:Дума

visibility 1678

Нови изисквания към производители на автомобили в Европа, целящи намаляването на вредните газове, както и стимули за фирмите, ако пренасочат дейността си в сферата на електромобилите, гласува Европейският парламент. Евродепутатите приеха доклад с по-амбициозна цел за намаляване на емисиите от новите леки автомобили в ЕС с 20 процента до 2025 г. и с 40 на сто до 2035 г. Предишното предложение бе за свиване на емисиите с 30% до 2035 г. спрямо замърсяването през 2021  г. Някои страни като Холандия, Ирландия и Дания отиват още по-далеч, като предлагат ограниченията на емисии въглероден диоксид в транспортния сектор да бъдат съответно 40% до 2020 г. и 70% до 2030 г.
Производителите, чиито средни емисии на въглероден диоксид превишават тези цели, ще трябва да плащат такса към общия бюджет на ЕС. Тя ще се използва за повишаване на квалификацията и образованието на работниците, засегнати от структурни промени в автомобилния сектор. Не се посочва обаче как ще се определя размерът на тази такса.  Производителите на леки автомобили ще трябва също така да гарантират, че превозните средства с нулеви и ниски емисии (електрически автомобили или автомобили, които емитират по-малко от 50г CO2/км) трябва да заемат 20-процентен дял от продажбите на нови леки пътнически автомобили до 2025 г. и 35% - до 2030 г. Европейската комисия ще трябва да разработи до 2 години нов план за изпитването на емисии в реални условия с помощта на преносимо устройство. Еврокомисията ще трябва и да разработи до края на 2019 г. законодателно предложение, което да дава на потребителите сравнима и надеждна информация относно разхода на гориво, емисиите на CO2 и замърсителите на въздуха на новите коли.
От 2025 г. производителите ще трябва да докладват въз основа на хармонизирана методика относно емисиите на CO2 през жизнения цикъл на всички нови леки пътнически автомобили и леки търговски превозни средства, пускани от тях на пазара. Очаква се европейските министри да приемат обща позиция на 9 октомври. Преговорите с евродепутатите за постигане на споразумение на първо четене могат да започнат на 10 октомври. Парламентът въведе отново наказателната система за производителите, които не успеят да изпълнят критериите, заложени в регулациите. ЕК беше отменила тази мярка след лобиране на германската автомобилна промишленост.


Производителите ще трябва да гарантират, че колите с нулеви и ниски емисии до 2025 г. ще заемат 20-процентен дял от продажбите

Енергетиката катастрофира при ГЕРБ и ПП-ДБ

автор:Дума

visibility 284

/ брой: 92

"Булгаргаз" продава капацитета си в турските терминали

автор:Дума

visibility 303

/ брой: 92

Харчим най-много за храна и жилище

автор:Дума

visibility 278

/ брой: 92

Майдан в Грузия?

автор:Дума

visibility 341

/ брой: 92

Косово подобрява социалното подпомагане

автор:Дума

visibility 319

/ брой: 92

Накратко

автор:Дума

visibility 246

/ брой: 92

Порои и наводнения в Западна Европа

автор:Дума

visibility 301

/ брой: 92

Странни статистики

автор:Евгени Гаврилов

visibility 334

/ брой: 92

Не разпилявайте гласа си

автор:Дума

visibility 334

/ брой: 92

Проповедниците на лъжата

автор:Александър Симов

visibility 319

/ брой: 92

Не харесвам привилегиите на политиците

автор:Дума

visibility 323

/ брой: 92

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ