Близо 100 000 души са поискали помощ от омбудсмана
/ брой: 204
Близо 100 000 граждани са потърсили съдействие от омбудсмана Мая Манолова от встъпването й в длъжност преди 3 години. От общо постъпилите 35 282 жалби повече от 32 000 са приключени, съобщи Манолова по време на отчетна пресконференция в събота.
Най-честите жалби до институцията на омбудсмана са за нарушени потребителски права - 11 780, за нарушени социални права са 6077, 5511 са за изпълнително производство. За този период са отправени 3922 препоръки към държавни и общински органи, докладва Манолова.
Като ключови приоритети тя посочи работата си за цялостната реформа в социалната система с изработването на трите важни закона - за хората с увреждания, за личната помощ и за социалните услуги. Предстои и изготвяне на законопроект за защита на гражданите при свръхзадлъжнялост и несъстоятелност като физически лица. Манолова подготвя и законодателни инициативи - за ограничаване на свръхправомощията на банките, защита на правата на гражданите от колекторските фирми при изкупуване на задълженията им и ограничаване на възможностите за злоупотреби от фирми за бързи кредити.
Общественият защитник припомни и успешните си кампаниите за ограничаване на правомощията на арбитражните съдилища срещу произвола на частните съдебни изпълнители, премахването на ДДС върху дарените храни, срещу некоректните работодатели, ранното пенсиониране на съкратените миньори, срещу измамите със земеделски земи, осигуряването на постоянна персонална помощ за деца сираци и срещу двойния стандарт при храните в ЕС.