19 Април 2024петък14:41 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Пилотите искат юрист за шеф на БФАС

Трима кандидати да сменят Георги Янакиев на Общото събрание на 18 октомври

/ брой: 229

автор:Владимир Николов

visibility 2288

Адвокатът Стоян Рътков е кандидатурата, одобрена от Асоциацията на действащите автомобилни състезатели (АДАС), за председател на Българската федерация по автомобилен спорт (БФАС). Юристът е член на Управителния съвет на федерацията от почти 2 години и е кандидат да смени управляващия от десетилетия Георги Янакиев, който официално обяви, че няма да се кандидатира за нов мандат. Засега са известни още 2 кандидатури за шефското място на централата - бизнесменът Александър Александров и Камен Михайлов, дългогодишен член на УС, шеф на техническата комисия и директор на рали "България".
Юристът Рътков е подкрепян от най-известните пилоти - Пламен Кралев, единствения българин във Формула 2, Димитър Илиев и Николай Златков, първия и настоящия председател на АДАС.
"Подкрепяме кандидатурата на Стоян Рътков, защото се надяваме той да стане лицето на промяната в БФАС, да осигури здравите връзки и подкрепата на държавата, както и откритост в управлението на автомобилния спорт у нас. Той не е проявявал самоинициатива за този пост по никакъв начин. Дори доста дълго време ни отне, докато се захване с тази дейност. Първо трябваше да влезе като член на Управителния съвет. Той вече е доста навътре в спорта ни. Но е зает човек в неговата област и ще му струва много време и усилия да се занимава и с делата на автомобилизма. Съгласих се да влеза в екипа не толкова в името на принципите за прозрачност в управлението, а в името на крайните резултати. Защото ми е много болно напоследък, като правя паралел между развитието на нашия спорт и резултатите и постиженията на страните от Европа. Много ще се радвам, ако с действията си допринесем да поизравним малко нашите постижения с тези в Стария континент", заяви Пламен Кралев. Той призна, че екипът ще рачита много на подкрепата на държавата, защото няма достатъчно бизнес интереси спортът, в това число особено автомобилният, да разчита на частно публично партньорство. Нещо повече. Няма го изобщо масовия спорт. Но ако разчитаме, че ще развием спорта ни чрез промяна на нормативната уредба, това няма как да стане. Единственото решение е чрез създаването на нови спортни съоръжения, на инфраструктура. 
Отчетно-изборното събрание на БФАС е насрочено за 18 октомври в сградата на БЧК. Право на глас имат представителите на 82 клуба по автомобилен спорт и 11-те членове на Управителния съвет на БФАС.

Стоян Рътков:
Горд съм, че състезателите ме издигнаха

Адвокатът Стоян Рътков е на 39 години. От година и половина е член на Управителния съвет на Българската федерация по автомобилен спорт (БФАС), а сега е и кандидат за председателския пост, номиниран от Асоциацията на действащите автомобилни състезатели (АДАС). 

- Кое ви мотивира да кандидатствате за поста председател на БФАС?
- В никакъв случай нямам амбиция да ставам професионален състезател. Като страничен наблюдател и фен на автомобилизма обаче забелязвах колко много куца управлението на този популярен спорт у нас. Смея да твърдя дори, че той е по-популярен от футбола. Защото не всички българи са любители на Цар Футбол, но почти всички, в това число и жените, са шофьори и съпричастни на автомобилизма. Поставили сме си високи цели и като човек, който вниква в решаването на проблемите пред автомобилния спорт, имам нужда и от подкрепата на железен екип. Излишно е да правя паралел между тази и всички други действащи структури. Няма да управлявам еднолично, но отсега искам да кажа, че нещата няма да се оправят с магическа пръчка. Много съм поласкан, че бях номиниран именно от АДАС, но разчитам да работим екипно, защото всички знаят, че "Една птичка пролет не прави". Ако бъда избран, вратата ми ще бъде отворена за всички бивши, настоящи и бъдещи автомобилни деятели. Готов съм за всякакви техни предложения. Имам концепция как да бъде изградена в структурата на БФАС комуникация в съответствие с условията на ХХI век, в който живеем.
- Какви са основните насоки, в които ще съсредоточите усилията си?
- О, те са много. Преди няколко дни ги обявих по интернет и в писма до клубовете. Определено мога да кажа, че имаме едно ново, съвременно виждане за развитието на този спорт. Само ще ги скицирам - създаване на механизми, изключващи възможността за двоен стандарт; финансова дисциплина и прозрачност; преработка и осъвременяване устава и правилниците в диалог с клубовете; прозрачност в управлението - достъп на клубовете до дискусиите и решенията на Управителния съвет; създаване на стандарти, придружени от механизъм за контрол и санкциониране; развиване на съществуващи и създаване на собствени съоръжения за автомобилен спорт; въвеждане на конкурсно начало за поръчки от името и за сметка на БФАС; създаване на еднакъв приоритет за всички дисциплини под шапката на БФАС; създаване на конструктивен екип; отстояване позицията на БФАС като единствен представител на автомобилните спортове в България; самоуправление и конкурентност между отделните дисциплини; готовност със спортния календар до юли месец на предходната година; приоритет в развитието на масовия спорт и дамския шампионат; нова рекламна стратегия; усилена работа в посока повишаване авторитета и квалификацията на съдийската комисия; издигане социалната роля на спорта; състезания за хора с увреждания; детско-юношески спорт; сервизна дейност и пътна помощ.
- Държите ли в тайна хората от екипа си?
- Не, основните хора, които ме подкрепят и на които особено ще разчитам, са известни. Неслучайно до мен е Пламен Кралев - единственият български пилот досега във Формула 2. Това е човек, допринесъл изключително много за популяризирането на автомобилния спорт и прослава на името на България, при това със свои средства. Той има изключително много контакти и може да бъде твърде полезен, но мисля, че всички ще го видят в една по-различна светлина. Разчитам на сериозната подкрепа на Николай Златков, шампион по планиско рали на България, и на Дилян Попов, брат и навигатор на пилота Ясен Попов. В екипа ми са и други авторитетни личности, който досега са странели от управлението на автомобилния спорт.
Когато преди време бях избран за член на Управителния съвет, още на първото заседание ми направи впечетление, че няма никаква прозрачност в дейността на ръководещия орган. Смятам, че съм в основата на промяната, на прокарването на основни демократични правила в тази федерация. Радвам се независимо дали ще бъда избран или не, че "духът от бутилката е пуснат"! Няма да остане сегашното положение, а прозрачността ще господства при всички случаи, който и да ръководи федерацията занапред. Георги Янакиев обяви, че не желае да се кандидатира за нов мандат и това е значителен факт в тази насока. Механизмите, залегнали в основата на неговите предишни платформи, според нас са архаични и оттук нататък няма как да бъдат ползвани. Радвам се, че и останалите кандидати за поста възприеха моите виждания за откритост и прозрачност и декларират, че ще ги съблюдават, ако бъдат избрани.
- Обявявате, че разчитате на съдействие от държавата за строителството на съоръжения. Какво имате предвд?
- Действително в автомобилния спорт няма построено нито едно съоръжение с държавно участие през годините. Въпреки това имаме хора със значителни успехи в този скъп спорт. Искаме в следващите години да се построи писта, но не за Формула 1. Това съоръжение ще излезе поне 2 пъти по-евтино от "Арена Армеец", от която безусловно България и София имаше нужда, но то ще привлече пилоти от всички останали спортове. Подобна писта няма на Балканския полуостров. Но под изграждане на съоръжения не трябва задължително да се разбира писта. Това могат да бъдат макадамови трасета, офроуд трасета. Тиражираната идея за писта за Формула 1 опорочи много нашите действия по търсене на държавна помощ за дейността ни. Ако в България няма да се проведе световно първенство по футбол или финал на Шампионската лига, това означава ли, че в България не трябва да се строят стадиони, че не трябва да се работи за развитието на футбола въобще? Не ни интересува Формула 1 въобще. Но изграждането на писта ще привлече всички шампионати след Формула 1 - Формула 2, световния туристически шампионат. Защо федерацията по баскетбол не задава въпроса колко струва "Арена Армеец", но я ползва... Това не ги интересува. И за нас е важно да бъде изградено поне едно такова съоръжение, После ще търсим публично-частно партньорство, за да осигурим поддръжката. Не само да се самоиздържа, но и да дойдат шампионатите. Искаме да последваме примера на Богдан Николов. Той може да е отричан, но направи изключително много и издигна авторитета на страната ни в моторния спорт и най-вече в мотокроса. 
- Като член на ръководството смятате ли се за приемник на досегашното управление, което фактически беше от Съюза на българските автомобилисти? Трябва ли да се запази статуквото?
- Факт е, че откакто съм в Управителния съвет, винаги се е казвало, че тази федерация няма средства и за да стане нещо, винаги се е разчитало на пари от СБА. Коренът на този проблем е в членството във ФИА, свързано с лиценза на федерацията. Навремето СБА е станала член на ФИА, когато БФАС изобщо не е съществувала. На предходното общо събрание се взе решение, което задължи г-н Янакиев да предприеме действия по прехвърлянето на членството върху БФАС. Това баче не стана. Направихме сондажи и г-н Янакиев обяви, че по никакъв начин няма да саботира прехвърлянето на членството, дори ако кандидат, когото той не одобрява, бъде избран да го замести. Мисля, че аз влизам в тези, които той не одобрява, но това ще бъде от полза за всички деятели и радетели на автомобилния спорт у нас. В дневния ред на предстоящото Общо събрание е заложено обсъждане да бъде променен адресът, защото очакваме, ако бъдем избрани, да ни бъде посочена вратата. Готови сме обаче за такава развръзка.   


 

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 205

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 327

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 248

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 203

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 203

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 174

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 210

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 220

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 204

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ