Най-дълго висим по опашки в банките
Българските потребители са на 16 място по средна продължителност на чакане, сочи проучване в 24 държави
/ брой: 207
Клиентите в България чакат най-много на опашки в банките, за да бъдат обслужени. Това показва проучване в 24 държави на Асоциацията на компаниите, специализирани в проучвания с тайни клиенти, съобщи вчера управителят на ClientX Златизар Златев. Проучването е на базата на 2781 посещения на тайни клиенти във вериги обекти като банки, билетни каси, хранителни магазини, аптеки, пощи, заведения за бързо хранене в Мароко, Русия и други страни от Европа. Сред всички 24 държави ние сме на 16 място. Проучването е най-мащабното от всички досега.
Престоят на опашките в банките в България е средно 7 минути при средно 12 минути в другите държави. У нас средната продължителност на опашката в пощата е близо 3 минути в сравнение със средните 17 минути за другите страни, където изчакването на опашка е най-голямо. Българинът чака три минути и за обслужване в билетните каси на жп гарите, докато средното за страните е 12 минути.
В България се отделят средно по пет минути за достигане до реда на обслужване. Най-много време за редене по опашки загубват клиентите в Русия - средно двадесет минути за една опашка, а най-малко във Франция - само една минута. Средната дължина на опашката при нас е от двама клиенти. Най-дългите опашки са в Русия - там средно по десет човека образуват една опашка. В България 65 на сто от обслужващия персонал се усмихва на своите клиенти. Най-усмихнати спрямо клиентите са французите - 96 на сто, а усмивката при руснаците се вижда едва при 28 процента.
Едва осем процента от българите са неудовлетворени от дългите опашки. Неудовлетвореността при френските клиенти е само два процента, за разлика от тази при чехите, където е 50 на сто, и при руснаците - 75 на сто. През 2012 г. времето за изчакване на опашка е намаляло с около 1 минута спрямо 2010 г., според данните от проучването. Средно за 2012 г. по опашки се чака 9 минути, докато дойде редът за обслужване.
Мистериозните проверки са единственият начин, по който компаниите могат да измерят точно колко добре или колко лошо се обслужват техните клиенти. За България е отчетен силен интерес към този подход на проучване, тъй като методът е максимално обективен.