Лого ДУМА
ДУМИ МНОГО ДУМА Е ЕДНА

30 Март 2015 | Понеделник
 
вход регистрирай се

Палитра

Снежни пейзажи на Атанас Маринчешки

Надежда Ушева

22. Декември 2012 , брой: 297   873   0



С изложба на художника Атанас Маринчешки ще посрещне Коледните и Новогодишни празници галерия "Жорж Папазов". Експозицията е реверанс на галерията и автора към почитателите и ценителите на изящното изкуство.
Картините са изработвани две години специално за изложбата в галерия "Жорж Папазов", която ще се открие на 18 декември от 18 ч. в новия салон на бул. "Шести септември" 152, Легис център.
Платната - природни картини от Венеция, Средиземноморието, снежни пейзажи и архитектурни портрети на къщи, са в познатия за автора хиперреалистичен стил, който следва примера на най-добрите европейски и американски образци. Изработени са в пестелив колорит с майсторска прецизност и любов към детайла.
Атанас Маринчешки е роден на 3 април 1965 г. в село Костиево, Пловдивско. Работи в областта на маслената живопис. От 1984 г. до днес Маринчешки има повече от десет самостоятелни изложби в престижни галерии в страната. Негови творби са притежание на колекционери от България, Германия, Франция, Италия, Белгия, Холандия, Израел, Гърция, Турция и др. Живее и работи в родното си Костиево. Изложбата ще продължи до 10 януари 2013 г.

 

 

Най-четени материали

Най-коментирани материали

 

Палитра

  • Никола Танев и Сирак Скитник са сред първите автори на промишлената тематика
    28. Март 2015 70
    27
    0

    Изложба, проследяваща историята на индустриалния пейзаж в българската живопис през XX век, може да се разгледа в сградата на НХГ на пл. "Александър I" 1, сега част от Националния музеен комплекс - София. Куратор е Кирил Василев.
    Индустриалният пейзаж се появява в края на второто десетилетие на ХХ век и е знак както за настъпващата по онова време модернизация на икономиката и обществото, така и за възникването на нови естетически нагласи сред художниците. Едни от първите автори, които застъпват темата, са Никола Танев и Сирак Скитник. Художникът, който през 30-те и 40-те г. превръща индустриалния пейзаж в акцент на своето творчество, е Васил Бараков. Той рисува "Край София", "Изгорялата фабрика" и "Сонди в Къмпина", които носят върхови...

Апис