18 Април 2024четвъртък19:33 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

Необикновените автоврати

/ брой: 164

автор:Дума

visibility 118

Нестандартната конструкция на автомобилната врата е отличен начин да се направи който и да е автомобил интересен, ексклузивен и притегателен. По-задълбочените фенове на автомобила са добре запознати с различните видове необикновени автоврати, но за останалите предлагаме бърз преглед на най-интересните конструкции, повечето от които имат и много интересни имена, заради приликата си с натурални природни „производства“.


Ламбо врати, или врати тип ножица


Вратите тип ножица са една от визитните картички на прочутия производител на суперспортни автомобили Lamborghini. Но не Феручо Ламборгини, а сънародниците му от Alfa Romeo са създателите на този тип автомобилна врата, появила се за пръв път в концептуалния им модел Carabo през 1968-а година. Но честта да предложат на пазара първия сериен суперкар с подобни врати е именно на Lamborghini с модела му легендата Countach. Тогава вратите не са били измислени за някаква красота на колата, а от практически съображения. Заради минималната обзорност назад, пък и заради липсата на външни огледала /На Феручо принадлежат крилатите думи: „Защо са ми огледала, аз не гледам кой е зад мен, а само пред мен, за да го изпреваря!“/, при каране назад се е налагало колата да се кара с отворена врата, а шофьорът да си подава главата навън, за да вижда какво става отзад. Другото предимство на ламбо вратите е, че отворени не стърчат извън страничния габарит на колата и са удобни за паркиране в тесни места.


Крила на чайка


Вратите тип крила на чайка /gull-wing doors/ се отварят нагоре, а пантите им са закрепени на покрива. Първият и най-известен модел с тези врати е Mercedes-Benz 300 SL. Главното преимущество и на този тип врати е също леснотата при паркиране – при друг известен модел с такива врати - DeLorean DMC, познат от филмите „Завръщане в бъдещето“ например за пълното отваряне на двете врати е нужно разстояние от едва 28 см. Но имало и други причини за използването им – при създадения от изцяло дамски екип концептуален модел Volvo YCC вратите крила на чайка са били използвани за по-лесно разполагане на децата и торбите с покупки в колата.


Крила на пеперуда


Вратите тип крила на пеперуда са нещо средно между ножичните и gull-wing вратите. Отварят се едновременно нагоре и навън, което осигурява още по-лесно и бързо влизане и излизане за сметка на запазването на допълнително място. Най-известните модели с „пеперудени“ врати са естествено от ранга на суперколите - McLaren F1, Alfa Romeo 33 Stradale, Enzo Ferrari, но има и представител на сравнително достъпните модели - компактната Toyota Sera.


Врати със задна панта /отварящи се срещу движението/


Тези врати, чийто шарнири са закрепени на задния срещу движението им край са знаменити най-вече заради прочутите модели на благородната марка Rolls-Royce. Предимството им е, че влизането, сядането и излизането от колата е много по-лесно от това при врати с предно окачени панти. Често ги наричат още и suicide doors (врати-самоубийци). Работата е в това, че, ако в движение се повреди ключалката им, те лесно и рязко може да се отвори и да се откъсне от въздушния поток, да не говорим, че ако бъдат ударени от изпреварващ автомобил, а вие сте застанали до колата, вратата може да ви хлопне като човешката длан комар. Тези врати са били много популярни в началото и средата на миналия век – използвани са например при първото поколение на прочутия модел FIAT 500 Nuova, качил следвоенна Италия на колела.


Вратата-покрив


Вратите от този тип са много по-редки от останалите в нашия списък. Такава врата е хибрид, включващ в себе си още покрива и предното стъкло на колата, който по правило се вдига нагоре и отива назад, отваряйки достъпа към вътрешността на колата. Отсъствието на колонки за покрива осигурява огромен обзорен ъгъл за водача от над 180 градуса, но конструкцията има и недостатъци – ако колата например е обърната настрани или на покрив, може да се излезе само след счупване на стъклото, а при силен дъжда влизането и излизането винаги води до намокряне на салона.


Врати-седалки


Тези врати, при които седалките са едно цяло с тях, са наистина уникални и засега ги има в само един-единствен автомобил – концептуалния електрокар на френската марка Peugeot – EX-1. Машината беше направена за юбилея на компанията през 2010-а година. Тези необикновени врати не бяха единственото интересно при колата, поставила куп рекорди за класа автомобили с тегло до 1000 кг. Трудно е да предположим, че някога ще видим нещо подобно при серийните автомобили – вратите седалки са интересна идея, красиви са, но са и невероятно трудни от технологична гледна точка за серийно производство.


Плъзгащи и скриващи се врати


Плъзгащите се врати се срещат много често като товарни при вановете, но в много редки случаи при леките коли, особено пък ако са направени да се скриват. При американския спортен модел от 1954-а Kaiser Darrin те се плъзгат напред и се скриват в предните калници /на американците се е наложило да жертват за целта стъклата им/, при спортното купе BMW Z1 пък се крият в праговете, а при концепта от 1993-а Lincoln Mark VIII дори се скриват под купето.

Токът за бита още година с фиксирана цена

автор:Дума

visibility 254

/ брой: 74

Общински проекти за 1,9 млрд. лв. са одобрени от МРРБ

автор:Дума

visibility 252

/ брой: 74

Домакинствата заплашени от "водна бедност"

автор:Дума

visibility 257

/ брой: 74

ОМВ търси партньор за проучване за нефт и газ в Черно море

автор:Дума

visibility 245

/ брой: 74

Словакия отхвърля мигрантския пакт

автор:Дума

visibility 247

/ брой: 74

Сърбия осъди решение на ПАСЕ за Косово

автор:Дума

visibility 268

/ брой: 74

Байдън е годен за президент

автор:Дума

visibility 250

/ брой: 74

Накратко

автор:Дума

visibility 216

/ брой: 74

Терористичен атентат

автор:Александър Симов

visibility 271

/ брой: 74

За аматьорщината в киното

visibility 254

/ брой: 74

Г-н Президент, сменете Главчев, не преговаряйте с мафията!

автор:Дума

visibility 241

/ брой: 74

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ