29 Март 2024петък14:33 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На фокус

Табута около сваления над Украйна "Боинг"

Само сериозно международно разследване, от което не се крият фактите, може да разкрие истината за трагедията

/ брой: 166

автор:Велиана Христова

visibility 3905

Пети ден след чудовищната трагедия с малайзийския самолет "Боинг-777", летящ от Амстердам за Куала-Лумпур, който бе свален на 17 юли над Източна Украйна на 60 км от границата с Русия, катастрофата затъва все повече в политическото говорене и обраства с нови и нови догадки, версии и откровени лъжи. Откровените лъжи започнаха още в първите часове след падането на лайнера, когато нищо още не се знаеше, но украинският президент Петро Порошенко се изцепи директно: самолетът е свален от проруските сепаратисти с помощта на Русия! Той имал спътникови снимки от мястото, откъдето е изстреляна ракетата, имал снимки на зенитните установки и телефонни записи на разговори на терористите. Не е нужно човек да е експерт, за да разбере, че става дума за чиста лъжа час след катастрофата. Дали подготвена предварително, или скалъпена на момента, тепърва ще стане ясно. Но с това се започна.
В цялата каша от десетки лансирани в тези дни тези, обяснения и противоречащи си факти има няколко основни въпроса, без отговора на които няма смисъл да се прави каквото и да било разследване за гибелта на 295-те души на борда на самолета. Едностранчивата информация и криенето на факти отдавна са патент на американската пропагандна машина, но колкото и да се опитват да убеждават публиката в "престъплението на терористите от Източна Украйна и на Русия", зад тези клиширани обвинения факти и доказателства няма. Просто продължава агресивната информационна война срещу Русия, продължаваща вече месеци. Затова пък има няколко факта, които следва да бъдат изброени, ако човек иска все пак да се ориентира какво става.    

1. Украинските авиодиспечери са отклонили самолета на север и по-ниско от трасето му - към района на бойните действия.  

По данни на постоянния сайт за следене на полетите flightaware, "Боинг"-ът не е летял по обичайния си маршрут по трасето Амстердам-Куала-Лумпур. Украинските авиодиспечери, които са го водили по трасето над Украйна, по неизвестна причина са го отклонили на север от трасето и са го насочили по коридор директно към зоната, в която в последните дни се водят ожесточени бойни действия между армията на Киев и защитниците на Луганск и Донецк. Според специалистите летателният коридор са внася в бордовия компютър още при излитането - т.е. в случая в Амстердам. Той може да бъде променен екстрено на място само заради силни бури. Защо е сменен коридорът на полета?
Освен това "Боинг-777" е трябвало да лети на височина 10 600 м, което потвърди и вицепрезидентът на компанията Malaysia Airlines Хейб Гортер. Пак по неизвестни причини обаче авиодиспечерите са накарали пилота да лети доста по-ниско - на 10 050 км. Според експертите на руското Министерство на отбраната, ако разследването се води само от украинската страна, данните за променения маршрут могат да бъдат укрити, унищожени или фалшифицирани. Всички записани на земята разговори на авиодиспечерите с пилота са прибрани от специалните органи на Украйна и до момента не са предоставени на никого. Президентът Обама, както и европейските му подгласници, се опитват всячески да "забравят" въпроса за променения летателен коридор на самолета.

2. Ракетите "Бук" - тука има, тука нема

Официалната власт в Киев почти веднага заяви, че "Боинг"-ът е свален с ракетна установка "Бук", която може да достигне самолет на такава височина. Първата версия на Киев бе, че "сепаратистите" в Източна Украйна са завзели такава установка от украйнската армия и са я използвали, за да свалят самолета. Те обаче бяха тутакси опровергани от собствените си военни, които заявиха, че ракети "Бук" "сепаратистите" не са завземали. Самите опълченци от Новоросия официално неведнъж заявиха, че не разполагат с ракетна установка "Бук". Според руските военни експерти, за да се задвижи този сложен ракетен комплекс, са нужни изключително подготвени специалисти, с каквито опълченците не разполагат. Виждайки белите конци на скалъпената си лъжа, Порошенко запя нова песен - ако "терористите" нямат ракети "Бук", значи са им ги докарали руснаците, за да сбият самолета. Тази версия и до днес повтаря като навит държавният секретар на САЩ Джон Кери. Няма как такава ракетна установка да мине от една държава в друга незабелязано, ракети "Бук" не са преминавали от Русия в Украйна, заявиха официално от Кремъл.
Затова пък, както се оказа, украйнските военни разполагат с 27 установки "Бук", които кой знае защо в дните преди свалянето на самолета са били предислоцирани в района на Донецка област. Не е ли възможно на тях да е дадена заповед да свалят самолета. И този въпрос защитниците на Киев от САЩ и ЕС избягват да споменават. Руските системи за наблюдение обаче са отчели включване на радарите на украинските "БУк" в деня на катастрофата. А в социалната мрежа диспечер, представящ се за испанец, работещ за Украйна, оповести, че на екраните на уредите редом с "Боинг"-а минути преди катастрофата са се виждали още два летящи военни самолета...

Записите

Веднага след катастрофата Порошенко, както помним, заяви, че има записи на "сепаратистите", които доказват, че те са свалили самолета. След ден в интернет бе разпространен запис, в който опълченци разговарят за свален самолет. Руските ИКТ специалисти направиха анализ на записа и установиха, че той е монтиран от три различни записа, като в средната част обаче алхимиците са допуснали гаф, като не са заличили датата, на която е правен - ден преди катастрофата. Тази информация не бе разпространена в проамериканските медии. Но пък завчера вечерта Кери обяви, че според САЩ записът е автентичен...
Същата лошо скалъпена инсценировка се опитаха да пробутат от Киев със запис на установка "Бук", която уж била същата, използвана от "сепаратистите", която след "мисията" си отивала към Русия. Лъжата веднага бе установена, понеже  видеото е заснето пет дни преди трагедията с "Боинг"-а и на него личат надписи по улиците на друг град в Източна Украйна, където опълченци не е имало никога. На видеото се оказа украинска установка "Бук", която е била придвижвана от юг към региона на бойните действия.    

Черните кутии

Черните кутии от падналия самолет, които могат да хвърлят светлина какво е ставало на борда му в последните минути, също станаха обект на разнопосочни версии. Първо, бе казано, че уж са намерени от опълченците, после те отрекоха. И започна ново търсене из терена, където са паднали останките от самолета. Вчера вече стана ясно, че кутии наистина са намерени, но опълченците ще ги предадат единствено на международните наблюдатели. 

Телата

Не по-малък хаос настъпи и в информациите за опазването и извозването на намерените тела на загиналите. Докато опълченците 4 дни призовават международните екипи и представителите на Малайзия да пристигнат на място спешно, защото заради жегите останките се разлагат и може да избухне епидемия, Киев обяви, че "сепаратистите" не допускали наблюдателите, а САЩ призоваха Русия да ги накара да приемат разследващите международни екипи - нещо, за което самата Русия настоява от първия ден. Всъщност, международен екип реално работи на мястото на падането на самолета, охраняван от опълченци. Властта в Киев обаче обяви, че не може да гарантира сигурността им при "престъпниците". В същото време масирано продължиха въздушните нападения на украинските военни и бомбардировките над Луганск и Донецк. 
Знае се, че телата на загиналите се товарят в хладилни вагони, които ще бъдат изпратени в Донецк. Според други информации обаче влакът с останките щял да отиде в Харков, а официален Киев пък чака хладилния влак при себе си. Междувременно в социалните мрежи се появиха и съвсем екзотични свидетелства от очевидци на мястото на крушението - че телата миришели силно още при падането и че може да има тайна конспирация и това да е бил първият самолет на малайзийските линии, който изчезна безследно неотдавна и никакви останки от него не са намерени. Така щяло да се прикрие какво е станало с първия самолет. 
 * * *
Зам.-министърът на отбраната на РФ Анатолий Антонов на 19 юли формулира 10 въпроса към ръководството на Украйна (няма да видите информация за тях в повечето наши медии затова ги изброяваме):
1. Властите на Украйна определиха виновните за трагедията веднага, и разбира се, това са опълченците. Какво лежи в основата на тези изводи?
2. Може ли официален Киев да съобщи в детайли как са използвани системите "Бук" в района на бойните действия, и главно - защо са поставени там тези системи, при положение, че опълченците нямат самолети?
3. По какви причини украинските власти бездействат за формирането на международна комисия, кога тя ще започне да действа? Чака я цялата международна общност.
4. Готови ли са представителите на въоръжените сили на Украйна да представят на международните експерти документите за наличието на ракети "въздух-въздух" и "земя-въздух" в комплектите на зенитните ракетни комплекси? Този важен въпрос ще ни помогне да изясним какви системи са използвани срещу малайзийския лайнер.
5. Ще бъдат ли представени на международната комисия данните от средствата за обективен контрол за придвижването на самолети на ВВС на Украйна в деня на трагедията?
6. Защо украинските диспечери са допуснали отклоняване на самолета на север, към района на т.нар. антитерористична операция, която провежда официален Киев срещу народа в югоизтока на своята страна?
7. Защо не е било изцяло затворено за граждански самолети въздушното пространство над зоната на бойните действия?
8. Може ли днес официален Киев да коментира съобщението от социалните мрежи уж от испански диспечер, работещ за Украйна, че сваленият "Боинг" е бил съпровождан от два военни украински самолета?
9. Защо службата за сигурност на Украйна започна да работи над данните от украинските радари и над записите от разговорите на украинските диспечери с екипажа на "Боинг"-а без международни представители?
10. Как бяха научени уроците от предидущата аналогична катастрофа на руския "Ту-154 над Черно море? Тогава ръководството на Украйна до последния момент отричаше да е съпричастно към трагедията и едва след като бяха представени неопровержими факти, ние доказахме кой е истинският виновник за тази трагедия.


В отговор на тези въпроси Киев мълчи. А в това време все повече анализатори в САЩ и Европа започват да се питат кой има интерес да стане такава катастрофа. Няма как това да са нито опълченците в Източна Украйна, нито Русия, защото сваляне на граждански самолет от тяхна страна само би изправил целия свят срещу тях. Новата власт в Киев добре разбира, че резултатите от едно сериозно международно разследване ще обърнат мнението на целия свят за това кой е свалил самолета. Затова Киев и американските му повелители ще спъват и занапред разследването и ще правят всичко възможно да не се разбере истината.

Надниците у нас - най-ниски в ЕС

автор:Дума

visibility 209

/ брой: 60

Парното може да поевтинее символично от 1 юли

автор:Дума

visibility 199

/ брой: 60

32 лв. за килограм агнешко, цената още ще расте

автор:Дума

visibility 187

/ брой: 60

"Български пощи" ще изплаща пенсии още поне 5 години

автор:Дума

visibility 201

/ брой: 60

Над 780 милиона души гладуват

автор:Дума

visibility 176

/ брой: 60

100 тона пластмаса във водите на Дунав

автор:Дума

visibility 182

/ брой: 60

Правозащитници възмутени от САЩ

автор:Дума

visibility 181

/ брой: 60

Гърция най-бедна в ЕС след България

автор:Дума

visibility 203

/ брой: 60

Под прага на унижението

автор:Ина Михайлова

visibility 202

/ брой: 60

Бумеранг с еврото

visibility 195

/ брой: 60

Щети за милиарди

автор:Нора Стоичкова

visibility 205

/ брой: 60

Надвисна риск от конституционна криза

visibility 165

/ брой: 60

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ