Директори крият отпаднали ученици
МОН обмисля европейски регистър, за да се проследява движението на учениците в образователните институции
/ брой: 173
По-строг контрол ще се упражнява спрямо директори, които, за да запазят делегираните си бюджети, водят като бройка отпаднали ученици или такива, които не посещават редовно училищe. Това съобщи вчера просветната министърка в оставка проф. Анелия Клисарова. Тя отново алармира, че има незаети места в гимназиите след 4-то класиране и обясни, че за всеки регион бройката е различна. Записването ще продължи до края на август, поясни тя. Причините за това според министъра са различни, като професионалните гимназии страдали най-много.
"Правят се анализи колко са отпадналите ученици през тази година. Най-точни резултати ще имаме до края на септември", изтъкна министър Клисарова. Много е трудно да кажем кое дете е отпаднало от системата, каза още министърката. Трудно е да се разграничи колко деца са отпаднали и колко са напуснали училището заради миграция, но са останали в образователната система. Затова в МОН обмислят създаването на европейски регистър, чрез който ще може да се проследява движението на учениците.
Все още не може да се каже дали ще има промяна в зимната ваканция на учениците, както вече се заговори. Просветният министър определя със заповед ваканциите в началото на всяка учебна година. Вероятно това ще направи бъдещият служебен министър.
Клисарова съобщи още, че в предстоящата учебна година на държавните зрелостни изпити ще бъде тествано т.нар. електронно оценяване. То е част от стратегията на МОН за електронно-комуникационните стратегии. Електронното оценяване ще върви паралелно със стандартния метод за оценяване. То ще е по желание. Оценителите ще получат сканирани работите на учениците и в удобно за тях време ще ги проверят и оценят чрез компютъра си.
Министър Клисарова връчи договори на кметове, спечелили проекти по програмата за деца и младежи в риск. Обект на проектите са деца между 3 и 6 години, като целта е те да придобият по-добри езикови и социални умения. Клисарова благодари на кметовете, които са били активни в участието в програмата. Това е част от стратегията за намаляване броя на отпадналите ученици, категорична е Клисарова. Ключът към развитие на страната е образованието, подчерта отново тя. Самите проекти, по думите на Клисарова, са важни за подготовката на децата за училище. Колкото по-подготвени са малките за І клас, толкова училището за тях става по-привлекателно и са по-мотивирани да останат в класните стаи, категорична бе министърката.