12 на сто от българите се чувстват щастливи
Най-ниски са резултатите в засегнатите от конфликти страни като Сирия и Афганистан с 1% население, доволно от живота
/ брой: 216
От цялото население на България 12% се чувстват щастливи, като този показател поставя страната ни на едно място с Ангола, Китай, Гана, Пакистан, Руанда и Таджикистан.
Данните са представени от компанията за социологически и маркетингови проучвания Gallup International, публикувала индекса, който класира 135 държави според добруването на жителите им, пише Live Science. Резултатите се базират на оценката на хората в няколко категории - усещане за цел и смисъл в живота, физическо здраве, финансова сигурност, социални връзки и удовлетворение от общността. Процентите в класацията представят броя на хората, които се чувстват удовлетворени поне в 3 от категориите.
На първо място в света е Панама, където 61 на сто от жителите се определят като щастливи по показателите на Gallup. Най-ниски са резултатите в засегнатите от конфликти страни като Сирия и Афганистан с 1% хора, доволни от живота си.
В глобален мащаб само един от всеки шестима пълнолетни се определя като удовлетворен. По-голямата част от населението на планетата "се бори" или "страда".
9-те най-щастливи държави, като се изключи Панама, са Коста Рика - 44%, Дания - 40, Австрия - 39, Бразилия - 39, Ел Салвадор - 37, Уругвай - 37, Швеция - 36, Канада - 34, и Гватемала - 34. Освен Сирия и Афганистан, сред 10-те най-нещастни нации са Хаити - 3%, Демократична република Конго - 5, Чад - 5, Мадагаскар - 6, Уганда - 6, Бенин – 6, Хърватска - 7, и Грузия - 7.
Проверяват гражданите на Дубай
Премиерът на Дубай, финансовата столица на Обединените арабски емирства, шейх Мохамед ибн Рашид ал Мактум, съобщи, че възнамерява да организира кампания под название "Щастието в Дубай", за да провери дали гражданите на княжеството са щастливи и какво им харесва в него, съобщи местният в. "Ал Баян".
Властите в града решили да открият специални страници в най-популярните социални мрежи, където желаещите ще може да споделят свои впечатления и дори снимки на любими ресторанти и места за отдих, да разкажат за необичайни случки и полезни услуги. Допуска се също публикуване на оплаквания, съобщения и пожелания.
След тази акция градската управа иска да направи анализ на настроенията и предпочитанията на жителите, да награди компании, "ощастливили" най-голям брой хора, да прецени възможностите за подобряване на услугите и да даде препоръки с оглед "повишаване градуса на щастието".