25 Април 2024четвъртък19:29 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

Водородната Honda FCV влиза в серия през 2016-а година

/ брой: 271

автор:Дума

visibility 19

Абревиатурата  FCV в името на изключително интересния модел Honda FCV, който има и доста дълга история, се разшифрова доста лесно - fuel-cell vehicle, или автомобил, работещ с водородни клетки. Идеята за тази кола възникна още преди четвърт век и хората на Honda неведнъж и два пъти стават първите в света с изобретения и в този екологичен сектор на автомобилната техника. Днес главен техен конкурент са сънародниците им от Toyota с техния подобен седан FCV, който преди броени дни, навярно заради евентуални претенции от страна на Honda за авторство, след влизането му в серийно производство, беше преименуван в Toyota Mirai.
Поредният концепт с името Honda FCV дебютира също преди броени дни в Страната на изгряващото слънце. Става дума за петместен концептуален седан, чийто сериен вариант ще излезе в продажба първо в Япония през март 2016-а година, а след това ще се появи на пазарите в Щатите и Европа. Съдейки по това колко завършен изглежда външният вид на концепта, конвейерната версия едва ли ще се различава много от него както по външен и вътрешен дизайн, така и в техническа посока. Още повече, че новият концептуален модел е идеологически и доста физически наследник на концептуалния модел Honda FCEV, представен точно преди година на автосалона в Лос Анжелес.
Заедно с Honda FCV премиера направи още една концептуална разработка - Honda Power Exporter, което е всъщност мобилно устройство, благодарение на което автомобилът може да работи и като малогабаритна електростанция с мощност 9 кВт. В това си качество колата може да бъде полезна по време на стихийни бедствия, когато прекъсне подаването на ток, пък и в нормалното домакинство при нужда.
У миналогодишния концепт Honda FCEV интериорът на салона на практика отсъстваше, защото машината беше експонирана с непрозрачни стъкла. Днес вече можем да получим представа за интериора, където според японците с комфорт могат да се разположат петима възрастни.
В техническо отношение двата концепта FCV и FCEV са практически еднакви – максималната им мощност е над 100 кВт (136 к.с.), а относителната мощност на литър обем на горивните клетки е 3 кВт. В сравнение с предишния сериен модел Honda FCX Clarity ефикасността на силовата уредба е нараснала с 60%, а блокът горивни клетки в същото време е смален и по-компактен с 33%. Всичко това е довело до увеличаване на пробега до над 700 км с едно зареждане, което пък от своя страна отнема едва три минути. Старият модел FCEV можеше да измине с едно зареждане само 482 км. За съжаление японците не разкриват други технически подробности около новата си разработка.

Малко история
Компанията Honda стартира изследванията си в областта на водородните автомобили в края на 80-те години на миналия век. Първите прототипи - FCX-V1 и FCX-V2, излязоха през 1999-а. Абревиатурата FCX означаваше Fuel Cell /горивни клетки/ eXperimental. Водороден обаче беше само вариантът FCX-V1, докато другият прототип работеше на метанол. Силовият агрегат осигуряваше скромната мощност от 49 кВт (66 к.с.). В същата 1999-а японците представиха и концепта Honda FCX с четири места и четири врати, но само като макет.
През следващата 2000-а година излезе Honda FCX-V3, чийто силов агрегат беше разработен в сътрудничество с канадската фирма Ballard Power Systems и осигуряваше мощност от 60 кВт (81 к.с., 238 Нм). Със 100 литра водород този вече четириместен автомобил изминаваше 180 км и развиваше максимална скорост от 130 км/ч.
Четвъртият поред прототип водородна Honda, образец 2001-а, имаше още по-модернизиран силов агрегат и въпреки че мощността остана същата, можеше да измине с едно зареждане вече 315 км и да развие скорост от 140 км/ч. Към четирите места в колата беше добавен и багажен обем от 98 л.
През 2002-а Honda FCX премина успешно пътна сертификация за Япония и САЩ, беше качена на конвейера, печелейки титлата за пръв масов лек автомобил, работещ с водородно гориво. Мощността му беше 60 кВт (81 к.с., 272 Нм), пробегът с едно зареждане 355 км, максималната скорост 150 км/ч. Автомобилът имаше четири места и багажник с обем 102 л. В 2003-а с добавянето на нов блок горивни елементи вариантът Honda FC Stack изминаваше с едно зареждане 430 км, а мощността му достигна 80 кВт (108 к.с., 282 Нм). На конвейера Honda FCX остана до 2006-а година.
След два междинни концепта през 2005-2006-а японците показаха през 2008-а нов сериен модел - седана Honda FCX Clarity. Четиривратката имаше мощност  от 100 кВт (135 к.с., 256 Нм), пробег от 386 км и максимална скорост от 160 км/ч. През 2009-а моделът спечели признанието World Green Car of the Year (Зелен автомобил на годината), а  това лято Honda обяви решението си да го свали от серийно производство. Наследникът на колата - Honda FCV, който засега е на фаза предсериен прототип, трябва да излезе на пазара най-късно в края на март 2016-а година.

Обществените поръчки над 5 млн. лв. под специален надзор

автор:Дума

visibility 306

/ брой: 79

Забраняват рекламата на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 333

/ брой: 79

Безплатни винетки за електромобилите на инвалидите

автор:Дума

visibility 384

/ брой: 79

Жилищните кредити с нови рекорди

автор:Дума

visibility 316

/ брой: 79

Северна Македония гласува за президент

автор:Дума

visibility 299

/ брой: 79

ЕП прие закон за защита на жените

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 79

Хиляди деца в Румъния оставени на бабите

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 79

Накратко

автор:Дума

visibility 255

/ брой: 79

Политически кукувици

автор:Александър Симов

visibility 393

/ брой: 79

Договорът с „Боташ“ е национално предателство

visibility 324

/ брой: 79

Как Йончева забрави "Ало, Банов"

автор:Дума

visibility 339

/ брой: 79

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ