Над 50% от оборота на веригите бил от български продукти
/ брой: 39
Над половината от оборота на стоките в международните търговски вериги в България е съставен от български продукти, като делът им достига и до 70 процента при някои търговци. Това стана ясно от конференция, посветена на българския износ, организирана от Сдружението за модерна търговия.
Същевременно делът на плащанията към българските търговци от страна на веригите е още по-голям - между 70% и 90%, според Николай Петров, изпълнителен директор на "Билла България".
Българското производство не е мъртво, а напротив, обясни изпълнителният директор на "Лидл България" Милена Драгийска. Тя изнесе данни, че 25 български доставчици са пробили на международните пазари чрез веригата. Заедно разработваме продукти с българските производители, каза още тя.
За възможното добро сътрудничество в този тип търговия разказа Елена Герганова, шеф на една от най-успешните български компании в областта на органичното земеделие. "Ние сме най-големият производител на био краставици в Европа", анонсира тя, като обясни, че "визата" за европейските пазари още преди 15 години се оказала търговската верига Rewe в Германия, която първа започнала да купува тяхната стока. Сега фирмата изнася около 8000 тона годишно био продукция основно в Германия, но и на Скандинавието.
Христо Петров, директор "Търговия и маркетинг" в "Кауфланд България" изнесе данни, че веригата изнася продуктите на 20 български производители в чужбина.