18 Май 2024събота20:43 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Отлагат тол системата за март догодина

/ брой: 124

автор:Дума

visibility 1383

Управляващите признаха провала си с въвеждането на тол системата от средата на другия месец и официално обявиха, че тя ще стартира от март следващата година. На 16 август да започне техническата експлоатация на тол системата за тежкотоварни превозни средства над 3,5 тона, а не по-късно от 1 март догодина и търговската експлоатация, предлага ГЕРБ с внесени промени в Закона за пътищата. Те се отнасят до въвеждането на системата за електронно таксуване от смесен тип, обясни в парламента депутатът Александър Ненков. Според сега действащото законодателство от средата на август трябваше да започне и търговската, и техническата експлоатация на системата. Предложението реалното събиране на такси да започне от март догодина е резултат от срещите с всички превозвачи за намиране на най-добрия компромисен вариант при определянето на тарифите и обхвата на пътищата, уточни Ненков.

Дотогава превозвачите ще използват електронни винетки, както и досега. Депутатът припомни, че по първоначалния замисъл тарифирането трябваше да важи за магистралите, първокласните, второкласните и част от третокласните пътища. Но в процеса на разговорите, проведени между регионалното министерство, АПИ - от една страна - и останалите заинтересовани страни, от друга, се е стигнало до съгласие за редуциране на трасетата. Така на този етап първоначално се предлага да се изключат пътищата от трети клас и може би някои от втори.

Освен техническите аргументи за промените са надделели и притесненията на някои превозвачи за стоките им от първа необходимост, както и опасенията, че някои от тях биха завишили стойностите си. Друга причина за отлагане на търговската експлоатация бил опитът заради проблемите с електронните винетки в началото на тази година. Ако до март догодина тол системата заработи достатъчно добре и се намери компромис, може с решение на правителството тя да стартира и по-рано.

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1079

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1108

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1215

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1134

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1249

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1082

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1299

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1243

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ