Контрол
Пак за кървавите пътища
/ брой: 238
Христо ХРИСТОВ - РЕФЕРЕНТА
Стана традиция новинарските емисии на телевизиите да започват с информации за автопроизшествия с фатални последствия. Комисии и ръководства с часове обсъждат безопасността на движението. Говорят за по-високи глоби и какво ли не, но пропускат повсеместния и пряк контрол на движението. Глобите трябва да са съобразени с възможностите на населението. Ефективно е лишаването от правоуправление и отнемането на колите при груби нарушения.
Днес, при "демократичното" управление, често се говори за гражданско общество. Но какво значи "гражданско общество"? Взаимно уважение и взаимен контрол. През "тоталитарното" време имаше Комитет за държавен контрол. По места имаше комисии за държавен и народен контрол и другарски съдилища, които следяха за нередности. Имаше и закон, според който трябваше да се доказват неправомерните доходи. За поддържане на обществения ред имаше доброволни отряди. Имаше нещатни служители на МВР, включително и по пътния контрол. И специализираните отряди, и нещатните служители, съвместно с щатните, които носеха прилични и респектиращи униформи, дежуряха по опазване на обществения ред. Всички те познаваха престъпния контингент в районите си и следяха за престъпления и пътни нарушения. Тогава всички униформени служители имаха права по контрол на движението. Сега този контрол е възложен само на КАТ. С това се занимават 3 хиляди души, а колите в България са над 6 милиона.
МВР е капсулирано и недостъпно без връзките с обществеността. Тогава униформените, нещатните служители и отрядниците патрулираха съвместно, което спъваше възможността за подкупи и други извращения. Сега често слушаме за чадъри над престъпници, за корупция и какви ли не пропуски на служителите, дори и за слаба подготовка. Да не говорим за външния небрежен вид на част от униформените.
Движението в населените места е пълен хаос. Най-големите беди обаче идват от високите скорости - и в населените, и извън населените места. Нека автоконтрольорите следят камерите извън населените места, а в населените да се върне общественият контрол, облечен в законова форма, и нещата ще се подобрят. Пенсионираните полицаи, като нещатни служители, трябва да работят, докато могат. Особено сега, по селата, където другите полицаи не достигат.
Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК --> ТУК <--
Споделяйте нашите публикации.