03 Май 2024петък19:23 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Поръчката за бързите влакове до морето "дерайлира"

/ брой: 76

автор:Дума

visibility 1190

Няма да има нови бързи влакове до морето и Русе до 2026 г., каквито бяха първоначалните намерения. Причината - поръчката за доставка на 20 нови бързи влака за дълги разстояния (push-pull) за 1,2 млрд. лв. е прекратена за втори път. По-рано стана ясно, че търгът за 35 нови мотриси за 1,1 милиарда лева, също е прекратен.
Така обновяването на остарелия подвижен състав на българските железници с европари от Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ) е на път да се превърне в пълно фиаско. Основната причина за това е на управляващите. Всяка смяна на властта води до промяна в правилата. Така не остана време, в коeто производителите да се вместят, за да направят новите влакове до средата на 2026 г., каквито са европейските изисквания. Иначе амбицията на управляващите беше да привлекат най-големите производители в бранша, като "Алстом", "Сименс", "Бомбардие", "Хитачи", "Хюндай".
Поръчката за 20 нови бързи влака на дълги разстояния няма да се обявява отново, защото очевидно производителите не могат да направят влаковете в кратки срокове, са отговорили на "Медиапул" от транспортното министерство.
Първоначално обявените планове бяха 20-те нови влакове да се движат по 14 дълги маршрута. Основните направления бяха София - Свиленград, София - Горна Оряховица - Варна, София- Бургас през Карлово, София - Русе, Русе - Димитровград - Пловдив, София - Благоевград и София - Видин. Обществената поръчка за доставка на 20 електрически "push pull" влака за 1,2 млрд. лева беше най-голямата по НПВУ. Първоначално тя беше обявена от служебното правителство на Гълъб Донев през април 2023 г. След като властта се смени и начело дойде кабинетът на акад. Николай Денков (ГЕРБ-ДПС и ПП-ДБ) транспортният министър Георги Гвоздейков спря поръчката след открити пороци. След това беше обявена повторно.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 989

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 963

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 898

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1005

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 1160

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1002

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 936

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 1147

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 971

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1078

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ