С 9% по-малко са туристите през това лято
Ресорното министерство ще похарчи 1,2 млн. лв. за екскурзии на блогъри и инфлуенсъри
/ брой: 174
Независимо от случилото се по Южното Черноморие, сезонът продължава и има туристи. Те ще продължат да пристигат и последните ще бъдат докъм 8-10 октомври, каза пред БНТ проф. Румен Драганов, директор на Института за оценки и анализи в туризма. Сезонът обаче се движи много трудно, към момента броят на туристите у нас е с около 9% по-нисък в сравнение с миналото лято, каза той. Реално обаче статистиката не може да обхване всички летуващи, има пълно разминаване в данните, които имат НСИ и туристическото министерство.
Междувременно стана известно, че Министерството на туризма се кани да похарчи седемцифрена сума за организиране на рекламни пътувания из страната за журналисти, блогъри, влогъри и инфлуенсъри. Обществената поръчка за опознавателните екскурзии, познати като Press & FAM Trips, е част от Годишната програма за Национална туристическа реклама, става ясно от съобщение на сайта на МТ. За подготовката и провеждането на триповете са отредени 1,2 млн. лева с ДДС - от бюджета на ведомството, тоест от джобовете на българските данъкоплатци.
Кандидатите за финансиране трябва да организират групи от репортери, снимачни екипи, блогъри и т.н., да ги разведат по интересни маршрути, като им осигурят транспорт, хотели, храна, екскурзовод, брошури, а после участниците в туровете трябва да споделят със своите читатели, зрители и последователи видяното и преживяното.
Условията за конкурса, анонсиран сега от МТ, все още не са публикувани в регистъра за обществените поръчки. Не става ясно имат ли изобщо фокус тематичните турове и какво точно иска да популяризира министерството - възможностите за ски и летен туризъм, за лов и риболов, голф игрищата, богатството на лековити минерални води и СПА курортите, еко- и приключенски туризъм, църкви и манастири, фолклор и занаяти, резервати, история и архитектура.
Туристическият бранш и министерството редовно се оплакват от малкото пари, които бюджетът отпуска за представянето на България като рай за отдих и пътувания. Проблемът е, че почти никога не става ясно кои финансирани идеи и проекти наистина вдигат интереса към прелестите и богатствата на страната ни.
