22 Май 2024сряда03:18 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Следовател за трагедията на АМ „Струма“: Причината за инцидента категорично е човешка грешка

автор:Дума

visibility 180

По категоричен начин беше установено – от доказателствата и експертизата, че трагедията на АМ „Струма“ е причинена от поведението на шофьора“, каза следовател Младен Петров за инцидента, който отне живота на 45 души от Северна Македония.

„Само неговото поведение е причина да възникне тази ситуация и да се развие до произшествието, което завършва с този резултат“, казва Петров. „В конкретната ситуация насочването на автобуса встрани от активната лента и удрянето му в мантинелата е довело до проникването и разрушаването на елементи от конструкцията, притискане на резервоара, компресиране на съдържанието му. Това е съпроводено от обилно обсипване с искри породени от триенето, при което се е достигнала необходимата температура и налягане, за да се възпламени горивото“, казва Петров. Относно спекулациите, че маркировката на АМ „Струма“ е довела до инцидента, Петров допълва, че видимостта не е била нарушена. „Наистина, хоризонталната маркировка, страничната, е леко поизбледняла, но не е невидима. Средната, осевата линия, която дели лентите е доста ярка и със сигурност е видима“, казва следователят.

Оттук нататък предстои преглед на становището на разследващия екип. „Предстои да се ангажират за участие пострадалите, близките на загиналите и оцелелите пътници. Нашето мнение, че липсва виновно поведение, което да е причинна връзка за този резултат, води до това вероятно производството да бъде прекратено“, каза Петров в ефира на Би ти ви. 

Еврото може да се отложи и след 2025 г.

автор:Дума

visibility 535

/ брой: 93

Курортите на път да останат без персонал

автор:Дума

visibility 502

/ брой: 93

Обмислят ББР да дава безлихвени кредити на чиновници

автор:Дума

visibility 495

/ брой: 93

Президентът на Иран загина в катастрофа

автор:Дума

visibility 514

/ брой: 93

20 на сто от учениците в Хърватия залагат

автор:Дума

visibility 489

/ брой: 93

Мадрид отзова посланика си в Буенос Айрес

автор:Дума

visibility 509

/ брой: 93

Накратко

автор:Дума

visibility 486

/ брой: 93

Само обещания

автор:Деси Велева

visibility 539

/ брой: 93

Олимпийско лицемерие

автор:Нешка Робева

visibility 521

/ брой: 93

Коалиция на приятелството

автор:Лозан Такев

visibility 555

/ брой: 93

Всеки глас за малки леви партии е загубен

автор:Дума

visibility 502

/ брой: 93

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ