21 Май 2024вторник22:40 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

В условията на епидемия: Българите пазаруват по-рядко и от квартални магазини

автор:Дума

visibility 851

Хората пазаруват по-рядко, но повече, все по-често избират кварталните магазини. Противно на очакванията, потреблението на алкохол и цигари се свива. Макар и малко, има хора, които не смятат да отменят планирана ваканция в страната или да направят ремонт. Това показват данни от проучване на агенцията за анализи агенцията на пазарни проучвания BluePoint сред 600 нейни контакта от различни поколения в периода 10-15 април, цитирано от „Дневник“.

Получените данни показват, че 76% от участниците в проучването, по-рядко пазаруват независимо от типа формат. В същото време се разбира, че ако са пазарували храна преди по няколко пъти седмично с покупката на по-малко продукти, те сега се събират в еднократно пазаруване. Освен това много хора са "превключили" пазаруването от търговските вериги към кварталните магазини заради по-голямото удобство, макар и да избират от по-малко продукти.

Освен това много от запитаните отговарят, че пазаруват по списък, което ограничава спонтанните покупки, каквито например са снаксовете и чипсовете, чието потребление се свива с над 40%.

Потреблението на плодове и зеленчуци е свито заради опасенията от внасяне на зараза вкъщи и по-голямата трудност за обезопасяването им.

Общо 21.7% от потребителите обявяват, че ще запазят потреблението си отпреди кризата с вируса, но с по-евтини марки.

С 29% спада и консумацията на шоколадови и захарни изделия, най-голямо е това ограничение при поколението, родено между 1946 и 1964 г.

Потреблението на цигари спада с 15%, като основно свиването се дължи отново на същото поколение. При алкохола спадът е с 23% - както при твърдите напитки, така и при бирата и виното, което опровергава тезата, че от въвеждането на извънредното положение се пие повече. Не може да се каже в каква степен това се дължи на затворените ресторанти.

Поръчката на храна за вкъщи спада с 30%. В момента повечето потребители готвят по-усилено, особено поколението на родените между 1980 и 1995 г. и родените след 1996 г. Освен това причина за по-малкото поръчки са и хигиенни съображения за мястото, където се приготвя храната.

Очаквано при покупката на дрехи и обувки има свиване с 48%. Това се дължи не само на затворените магазини, но и заради смяната на само 2-3 тоалета при настоящия ритъм на живот, посочват от компанията. Те прогнозират разпродажби след нормализиране на ситуацията и също отваряне на възможност за развитие на сегмента на втора употреба продукти, които в чужбина са по-добре развити от България.

Спадът при покупката на книги, вестници и списания е с 31%, въпреки че участниците в допитването декларират, че четат повече - всеки трети отделя повече време за това.

Общо 9.8% от потребителите обявяват, че няма да отменят планираната си ваканция това лято в България, като най-много са те сред поколението, родено между 1965 и 1979 г. Близо 19% са отменили плановете си.

Също 9.1% смятат да приложат плановете си за покупка на ново обзавеждане, а 18.1% ще търсят възможности да не се откажат от тях.

На освежителен ремонт са твърдо решени 10.1%, 26.6% ще опитат да не си променят плановете за това, а 15.7% са се отказали от тези намерения.

5.9% са отменили плановете да купят автомобил.

Еврото може да се отложи и след 2025 г.

автор:Дума

visibility 395

/ брой: 93

Курортите на път да останат без персонал

автор:Дума

visibility 369

/ брой: 93

Обмислят ББР да дава безлихвени кредити на чиновници

автор:Дума

visibility 375

/ брой: 93

Президентът на Иран загина в катастрофа

автор:Дума

visibility 391

/ брой: 93

20 на сто от учениците в Хърватия залагат

автор:Дума

visibility 343

/ брой: 93

Мадрид отзова посланика си в Буенос Айрес

автор:Дума

visibility 385

/ брой: 93

Накратко

автор:Дума

visibility 339

/ брой: 93

Само обещания

автор:Деси Велева

visibility 370

/ брой: 93

Олимпийско лицемерие

автор:Нешка Робева

visibility 366

/ брой: 93

Коалиция на приятелството

автор:Лозан Такев

visibility 401

/ брой: 93

Всеки глас за малки леви партии е загубен

автор:Дума

visibility 368

/ брой: 93

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ