Властта се разбърза с 16 нови търговски аташета
Крайният срок за кандидатстване е 26 май
/ брой: 92
Служебният министър на икономиката Никола Стоянов се разбърза и обяви публичен конкурс за 16 позиции на търговски аташета в чужбина. От министерството съобщават, че повече от 10 г. не са били обявявани толкова много на брой назначения.
Служебното правителство още през април изненадващо обяви конкурси за 7 търговски аташета зад граница, при това само за най-апетитни места - в Отава в Канада, Бразилия в Бразилия, Буенос Айрес в Аржентина, Джакарта в Индонезия, Абуджа в Нигерия, Претория в Южна Африка, Вашингтон и Чикаго в САЩ. Участвали са 73-ма кандидати, интересът е 5 пъти по-голям от предходни подобни конкурси, провеждани в МИИ. Оттам обаче не дават информация дали вече има избрани титуляри за тези позиции и откога те застъпват на служба.
Десет от позициите, за които стартират новите конкурси, са в държави, в които има действащи търговски представители, но с изтичащ мандат през тази календарна година. Това са Австрия (Виена), Германия (в два града - Берлин и Франкфурт на Майн), Грузия (Тбилиси), Гърция (Атина), Израел (Тел Авив), Испания (Мадрид), Словения (Любляна), Турция (Истанбул) и Швеция (Стокхолм). Конкурсните процедури за тях се откриват, съгласно промените в правилата за работа на СТИВ, а именно с цел по-добра координация между новоназначен служител и такъв, който отпътува за София.
В новите правила е предвидено да има период на застъпване. По този начин служителите ще могат да предадат един на друг работата и информацията за стартирани инициативи, които трябва да бъдат продължени, а също и създадените контакти с администрацията и бизнеса в приемащата държава.
В Алжир (Алжир), Индия (Делхи), Казахстан (Алмати), Китай (Пекин), Португалия (Лисабон) и Швейцария (Берн) позициите са вакантни.
Крайният срок за кандидатстване е до 26 май 2023 г. В комисията по избор били включени само експерти от институцията, без участие на политическото ръководство на министерството. Основната задача на търговските представители е изграждането и развитието на потенциала на двустранните икономически отношения между приемащата страна и България, както и подпомагане на български компании, които искат да стъпят на съответния чуждестранен пазар.