България изостава дигитално
Само всеки втори у нас ползва интернет
/ брой: 277
Близо 52% от населението в България ползва интернет, като по този показател страната ни все още изостава от останалите европейски страни, стана ясно от изнесен вчера доклад на агенцията All Channels Communication, озаглавен E-consumers Report, съобщи Profit.bg.
От потребителите на глобалната мрежа 76% влизат в социалната мрежа Facebook. Проучването e направено сред близо 3000 случайно подбрани души, от които хиляда са проучени офлайн и над 2000 онлайн.
Проучването сочи още, че 31.2% имат профили във Vbox7, 30.6% във форуми, 27.2% в You Tube, 18.3% в сайтове за запознанства, 10.6% в Bg-mamma и 10.3% в Twitter.
71% от хората с Facebook посещават социалната мрежа поне веднъж дневно, което означава около 2 млн. души. 70% пък качват редовно текст, снимки, музика или видео. Митът, че социалната мрежа е само за тийнейджъри е разбит, след като потребителите на Facebook до 17 години са само 2.8%. Най-много са потребителите на възраст между 18 и 25 години, като те съставляват 27.1% от ползващите мрежата.
Оказва се, че социалните мрежи активно формират мнението на юзърите относно покупките онлайн. 32% от потребителите се сприятеляват с определени марки, като от тях 37% стават приятели, за да се информират, а при 31% приятелството влияе върху решението за покупка на определена марка.
Интересен е фактът, че 79% от интернет потребителите търсят информация онлайн, преди да направят покупка. Още по-интересно е, че 44% от неползващите интернет се допитват за информация до свои познати и приятели, ползващи активно мрежата, преди да направят покупка.
Около 53% са направили покупка, след като са се информирали за определен продукт в нета. Но интернет влияе и по друго направление. Две трети от потребителите биха се отказали от покупка, ако видят негативни мнения, което означава, че марките трябва да са изключително комуникативни в интернет пространството и да не се плашат, а да си подобряват услугите от негативните мнения.
По отношение на пазаруването онлайн все още има какво да се желае. Основните притеснения на около 80% от потребителите са страхът от кражба на лични данни. И все пак 26% от потребителите купуват от български сайтове и 19% от чуждестранни. Покупките, които се извършват през интернет, са основно книги, туристически услуги, дрехи и обувки, храна, цветя и др. Потребителите предпочитат да плащат предимно при доставка на стоката или услугата.
Близо 16% от българите ползват смартфони, а 25% споделят, че ползват интернет през мобилните си телефони.