14 Ноември 2025петък23:26 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 18033

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

Кабинетът одобри бюджета за 2026 г.

автор:Дума

visibility 2903

/ брой: 214

Тежките ремонти на магистралите приключват

автор:Дума

visibility 3227

/ брой: 214

България с най-голям спад на производството

автор:Дума

visibility 3049

/ брой: 214

Не се презапасявайте с гориво

автор:Дума

visibility 2913

/ брой: 214

Планираният бюджет на ЕС е най-големият

автор:Дума

visibility 2560

/ брой: 214

Безредици в мигрантски център до България

автор:Дума

visibility 2975

/ брой: 214

Киев удари със своя далекобойна ракета

автор:Дума

visibility 2956

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 2580

/ брой: 214

Град като паркинг

автор:Александър Симов

visibility 2972

/ брой: 214

У нас все парите са важни

автор:Таня Глухчева

visibility 2877

/ брой: 214

Има правен вакуум за сградната инсталация при парното

visibility 2940

/ брой: 214

Казахстан - пример за традиция и отвореност към света

автор:Дума

visibility 2883

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ