14 Ноември 2025петък14:08 ч.

БСП настоява за транспортна схема и реален анализ за ЖП сектора

автор:Дума

visibility 9276

Преди да се мисли за реформа в ЖП сектора, трябва да се приеме Национална транспортна схема, да има яснота как ще се използват съществуващите ЖП-депа, кога и как ще бъде изградена ремонтна инфраструктура, кой ще обслужва и ремонтира остарелия подвижен състав и кога ще има работеща билетоиздаваща система.

Това мнение изразиха председателят на Комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание Кирил Добрев и народните представители от БСП Атанас Атанасов и Илиян Йончев на работна среща с Петър Бунев – председател на Синдиката на железничарите в България към КНСБ. Повод за разговора бе проектът на Министерството на транспорта и съобщенията, свързан с условията и реда за възлагане на обществена услуга за превоз на пътници с железопътен транспорт, който в момента е в обществено обсъждане.

По време на срещата бяха изразени сериозни резерви относно подготвяния от Министерство на транспорта и съобщенията модел за възлагане на пътнически ЖП превози. Петър Бунев подчерта, че предложеният подход, който предвижда разделяне на услугата на три отделни лота, не стъпва върху реална икономическа логика. По думите му, подобно раздробяване на и без това ограничен пазар рискува да доведе не до конкуренция, а до намалена ефективност и дори до заличаване на възможностите за устойчиво развитие на националния железопътен оператор. Бунев беше категоричен, че БДЖ – Пътнически превози остава единственото предприятие с необходимите кадри, структура и опит, което реално може да предоставя тази обществена услуга.

"Комисията по транспорт и съобщения организира изслушване на вицепремиера и министър на транспорта Гроздан Караджов на 3 юли. Това изслушване ще даде възможност за по-задълбочен дебат по проекта и ще изслушаме всички заинтересовани страни", коментира след срещата Кирил Добрев.
Народните представители от БСП бяха категорични, че дебат не може и не бива да се води без анализи, без ясна стратегия и без отговор на въпросите: какво ще стане с БДЖ, кой ще поддържа мрежата, и как държавата гарантира, че услугата ще остане достъпна и качествена.

Кабинетът одобри бюджета за 2026 г.

автор:Дума

visibility 359

/ брой: 214

Тежките ремонти на магистралите приключват

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 214

България с най-голям спад на производството

автор:Дума

visibility 369

/ брой: 214

Не се презапасявайте с гориво

автор:Дума

visibility 330

/ брой: 214

Планираният бюджет на ЕС е най-големият

автор:Дума

visibility 340

/ брой: 214

Безредици в мигрантски център до България

автор:Дума

visibility 370

/ брой: 214

Киев удари със своя далекобойна ракета

автор:Дума

visibility 384

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 327

/ брой: 214

Град като паркинг

автор:Александър Симов

visibility 310

/ брой: 214

У нас все парите са важни

автор:Таня Глухчева

visibility 383

/ брой: 214

Има правен вакуум за сградната инсталация при парното

visibility 343

/ брой: 214

Казахстан - пример за традиция и отвореност към света

автор:Дума

visibility 378

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ