28 Октомври 2025вторник00:04 ч.

Снимка КЗК

Три контролни органа следят за нарушители по време на "Черния петък"

КЗК, КЗП, КРС ще следят реални ли са намаленията, за заблуждаваща реклама и стигат ли стоките коректно до потребителя

/ брой: 198

автор:Дума

visibility 1979

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), Комисията за защита на потребителите (КЗП), Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) и Асоциация "Активни потребители“ обявяват съвместни действия за засилен контрол по време на предстоящите промоционални кампании "Черен петък" и свързаните с тях инициативи като "Черен уикенд", "Черна седмица" и т.н. Целта е защита на потребителите и недопускане на нелоялни търговски практики, които засягат и конкурентните отношения.
КЗК ще следи за всички форми на заблуждаваща реклама - некоректни послания, подвеждащи намаления и изкуствено завишаване на цените преди намаление, ограничаване на големи отстъпки до единични артикули или липса на достатъчни наличности. Търговците трябва ясно да посочват стара и нова цена, коректен процент на намаление и да осигурят адекватни количества. Не се допуска представянето като "ексклузивни“ на услуги, които по принцип са достъпни (например безплатна доставка или стандартни срокове за връщане). Комисията ще проверява сигнали и ще извършва собствени проучвания, като при данни за заблуждаваща реклама ще се самосезира и санкционира.
"Съвместните превантивни действия на институциите имат положителен ефект и водят до успокояване на пазара и недопускане на напрежение сред потребителите“, посочи зам.-председателят на КЗК Радомир Чолаков.
КЗП ще следи дали намаленията са реални, за спазване на изискванията за двойното обозначаване на цените в левове и евро, както и за подвеждащи практики на търговците.
"Общите ни усилия са в защита правата на потребителите. Те трябва да могат да направят информиран избор, а не да бъдат подтиквани чрез подвеждащи послания или изкуствено създадено чувство за спешност. При всяко нарушаване на правата и интересите им да не се колебаят да ни сигнализират", заяви и.д. председател на КЗП Александър Колячев. Той припомни, че при пазаруване от трети страни е възможно потребителските права да не са защитени в степента, в която са защитени от вътрешното законодателство в ЕС.
КРС пък ще следи дали стоките стигат коректно чрез куриерските фирми и пощенските оператори до крайния потребител, както и процеса на активната реклама за "Черния петък“ заради ръста на сигнали от потребители.
Антоан Атанасов от Асоциация "Активни потребители“ предупреди за заплахите от използването на изкуствен интелект за генерирането на фалшиви реклами. 

Спорната "такса водомер" ще отпадне

автор:Дума

visibility 893

/ брой: 200

Автомобилният транспорт формира 17% от БВП

автор:Дума

visibility 838

/ брой: 200

Магистрала "Хемус" става приоритет за властта

автор:Дума

visibility 910

/ брой: 200

Съдът на ЕС отмени формулата за сметките за парно

автор:Дума

visibility 934

/ брой: 200

Ирландия прави завой наляво с жена президент

автор:Дума

visibility 990

/ брой: 200

Кюрдската съпротива се изтегля от Турция

автор:Дума

visibility 908

/ брой: 200

Учениците в Кипър имат нужда от психолог

автор:Дума

visibility 891

/ брой: 200

Накратко

автор:Дума

visibility 896

/ брой: 200

За ментето и оригинала

автор:Дума

visibility 919

/ брой: 200

Добре дошли в миналото

автор:Дума

visibility 973

/ брой: 200

Когато системата защитава убийците, става съучастник

visibility 898

/ брой: 200

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ