27 Октомври 2025понеделник21:17 ч.

Защо го допускаме?

/ брой: 146

автор:Барбара Пейчинова

visibility 11358

Все по-често ставаме свидетели на инциденти с електрически тротинетки, включително с деца, които невинно се впускат в движение, неподготвени за рисковете. За изминалата година в България са регистрирани над 400 инцидента с електрически тротинетки. Загиналите водачи са 8, а ранените са стотици. Само за първите месеци на 2025 г. вече има десетки произшествия. Уж безобидно превозно средство, тротинетката се превърна в рисков фактор, особено когато законът не стига до тротоара, а контролът остава само на хартия.
Най-страшното е, че децата са сред най-уязвимите потребители на този популярен, но рисков тренд - блъснати на пешеходни пътеки, изпуснали управление, ударени от коли. Родителите често признават, че децата карат без каски и жилетки, по улици и булеварди, без реална представа за правилата и опасностите. Още по-парадоксалното е, че по закон ел. тротинетки могат да управляват навършилите 14 години, а от полицията съобщават, че повечето пострадали са именно под 14 години, като родителите често пренебрегват безопасността при деца, каращи без контрол. Защо го допускаме?
Според експерти новите правила, приети в закона, са трудно изпълними, защото въвеждат редица изисквания и глоби, но оставят неясноти около регистрацията и застраховането, което отново показва, че фокусът е сякаш повече към хартията, отколкото към практиката. Отново не мислим за основното, което трябва да ни вълнува - отговорност и безопасност.
Истината е, че улицата не е място за игра. И не е редно деца да се движат без надзор с превозно средство, развиващо висока скорост и създадено за възрастни. Имаме нужда от образование, контрол, ясна отговорност и култура на безопасност. Нужна е информираност, а не само глоби и забрани, необходимо е и самосъзнание от страна на родителите. Защото всяка нова катастрофа не е просто статистика, а нечий син, дъщеря, брат или приятел. Не можем да чакаме още трагедии, за да осъзнаем, че това не е „детска игра“, а въпрос на живот и смърт.

Спорната "такса водомер" ще отпадне

автор:Дума

visibility 238

/ брой: 200

Автомобилният транспорт формира 17% от БВП

автор:Дума

visibility 217

/ брой: 200

Магистрала "Хемус" става приоритет за властта

автор:Дума

visibility 228

/ брой: 200

Съдът на ЕС отмени формулата за сметките за парно

автор:Дума

visibility 234

/ брой: 200

Ирландия прави завой наляво с жена президент

автор:Дума

visibility 236

/ брой: 200

Кюрдската съпротива се изтегля от Турция

автор:Дума

visibility 210

/ брой: 200

Учениците в Кипър имат нужда от психолог

автор:Дума

visibility 224

/ брой: 200

Накратко

автор:Дума

visibility 197

/ брой: 200

За ментето и оригинала

автор:Дума

visibility 218

/ брой: 200

Добре дошли в миналото

автор:Дума

visibility 235

/ брой: 200

Когато системата защитава убийците, става съучастник

visibility 234

/ брой: 200

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ