31 Октомври 2025петък00:49 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 17687

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

С чувство на дълг и отговорност

автор:Дума

visibility 830

/ брой: 203

Идва криза с боклука в „Изгрев“, „Слатина“ и „Подуяне“

автор:Дума

visibility 683

/ брой: 203

Близо 40% от българите са за прогресивно данъчно облагане

автор:Дума

visibility 823

/ брой: 203

Ресторантьори очакват хаос в новогодишната нощ заради еврото

автор:Дума

visibility 772

/ брой: 203

Етнически размирици в Словения и Черна гора

автор:Дума

visibility 768

/ брой: 203

Радев: ЕС да разчита на саудитски газ

автор:Дума

visibility 857

/ брой: 203

Бесарабските българи празнуват в Тараклия

автор:Дума

visibility 785

/ брой: 203

Накратко

автор:Дума

visibility 801

/ брой: 203

Вечно виновните комунисти

автор:Александър Симов

visibility 786

/ брой: 203

Голямо "Ако" в схемата

visibility 754

/ брой: 203

Пренареждане на глобалните отношения

автор:Искра Баева

visibility 826

/ брой: 203

Не сме предали Киселова, а спряхме нова криза

автор:Александър Симов

visibility 906

/ брой: 203

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ