17 Август 2025неделя03:56 ч.

Няколко думи

Средновярно

/ брой: 87

автор:Аида Ованес

visibility 12664

Четвъртък сутрин е, а пред кабинета на джипито няма ни-кой! Не ми се е случвало от 25 години. Лекарят не може да извърши определени процедури, защото сестрата втори ден не е на работа - не може да стигне до ДКЦ-то заради протеста на работещите в наземния транспорт в столицата.
Докато втори ден автомобилите аха да се качат един връз друг, а мотрисите на метрото току да се пръснат по шевовете си, градската управа се прави на умряла лисица. Ще бъде ли чут гласът на шофьорите и ватманите, или оглушителната глухота на Кметството ще блокира столицата? Защото именно то, воглаве с градоначалника, с бездействието си практически политизира протеста, който зрееше от доста време.
Евентуалното безплатно паркиране в "зоните" и шофиране в бус лентите, както и неписането на отсъствия на учениците е поредното закърпване на юргана и замитане на истинския проблем, но в никакъв случай не е изход от безотговорността. Нито обясненията колко автобуса може да купят парите от увеличението на заплатите. Защо досега не са купени? Защо в покрайнините на София още виждаме автобуси, които ни напомнят юношеските ни години? Защо трамвайните мотриси (с изключение на една-две линии) са на десетки години? Защо водачите са принудени да полагат десетки часове извънреден труд? Защо младите не желаят да се трудят в тази сфера? Дали работещите в столичния градски транспорт имат основания да протестират, нека попитат онези водачи, които получиха инсулт или инфаркт зад волана.
Не е решение увеличението на бонусите на протестиращите, защото бонусите не правят пенсия, нито купуват здравето на водачите. Обяснението, че средната заплата е 3900 лева (или нещо подобно) е точно толкова средновярно, колкото онази прословута приказка за свинското със зеле.
А дали е протест или стачка и как се плаща (или не) надницата в единия и в другия случай, надали има особено значение за хората, които не могат да стигнат до работа или до учебно заведение.
Опасността се разраства, защото транспортните работници в Русе и Варна също имат конкретни искания. Не е изключено недоволството на водачите и в други градове да се отприщи.  
И не е само транспортът. Протестират обществените медии. Протести обмислят работещите във фонд "Земеделие", в Агенцията за борба с градушките, в АПИ. Протестираха медицинските сестри.
А исканията на всички тях не са предизборни. Няма как и елементарно да им лепнеш етикета "политически мотивирани".
Какво би спряло протестната вълна?
Иначе, безмилостната европейска статистика е красноречива: българите са на второ място в Съюза по продължителност на работната седмица. Но си знаем, че заплатите са на опашката.

Показаха за първи път българската монета от 1 евро

автор:Дума

visibility 4789

/ брой: 151

Несъбраните пари в бюджета могат да стигнат 8 млрд. лв.

автор:Дума

visibility 4744

/ брой: 151

Икономиката с ръст от 3.1%

автор:Дума

visibility 4741

/ брой: 151

Тръмп и Путин със среща на четири очи

автор:Дума

visibility 4709

/ брой: 151

Съединените щати спират чуждестранните помощи

автор:Дума

visibility 4836

/ брой: 151

Светът остава разделен за пластмасата

автор:Дума

visibility 4920

/ брой: 151

Накратко

автор:Дума

visibility 4739

/ брой: 151

Геополитическо воайорство

автор:Александър Симов

visibility 4806

/ брой: 151

Вода газим, жадни ходим

visibility 4895

/ брой: 151

Срещите Москва - Вашингтон - со кротце и с повече кьотек

visibility 4846

/ брой: 151

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ