01 Юли 2025вторник06:40 ч.

Няколко думи

Средновярно

/ брой: 87

автор:Аида Ованес

visibility 11371

Четвъртък сутрин е, а пред кабинета на джипито няма ни-кой! Не ми се е случвало от 25 години. Лекарят не може да извърши определени процедури, защото сестрата втори ден не е на работа - не може да стигне до ДКЦ-то заради протеста на работещите в наземния транспорт в столицата.
Докато втори ден автомобилите аха да се качат един връз друг, а мотрисите на метрото току да се пръснат по шевовете си, градската управа се прави на умряла лисица. Ще бъде ли чут гласът на шофьорите и ватманите, или оглушителната глухота на Кметството ще блокира столицата? Защото именно то, воглаве с градоначалника, с бездействието си практически политизира протеста, който зрееше от доста време.
Евентуалното безплатно паркиране в "зоните" и шофиране в бус лентите, както и неписането на отсъствия на учениците е поредното закърпване на юргана и замитане на истинския проблем, но в никакъв случай не е изход от безотговорността. Нито обясненията колко автобуса може да купят парите от увеличението на заплатите. Защо досега не са купени? Защо в покрайнините на София още виждаме автобуси, които ни напомнят юношеските ни години? Защо трамвайните мотриси (с изключение на една-две линии) са на десетки години? Защо водачите са принудени да полагат десетки часове извънреден труд? Защо младите не желаят да се трудят в тази сфера? Дали работещите в столичния градски транспорт имат основания да протестират, нека попитат онези водачи, които получиха инсулт или инфаркт зад волана.
Не е решение увеличението на бонусите на протестиращите, защото бонусите не правят пенсия, нито купуват здравето на водачите. Обяснението, че средната заплата е 3900 лева (или нещо подобно) е точно толкова средновярно, колкото онази прословута приказка за свинското със зеле.
А дали е протест или стачка и как се плаща (или не) надницата в единия и в другия случай, надали има особено значение за хората, които не могат да стигнат до работа или до учебно заведение.
Опасността се разраства, защото транспортните работници в Русе и Варна също имат конкретни искания. Не е изключено недоволството на водачите и в други градове да се отприщи.  
И не е само транспортът. Протестират обществените медии. Протести обмислят работещите във фонд "Земеделие", в Агенцията за борба с градушките, в АПИ. Протестираха медицинските сестри.
А исканията на всички тях не са предизборни. Няма как и елементарно да им лепнеш етикета "политически мотивирани".
Какво би спряло протестната вълна?
Иначе, безмилостната европейска статистика е красноречива: българите са на второ място в Съюза по продължителност на работната седмица. Но си знаем, че заплатите са на опашката.

Първите евробанкноти ще бъдат взети на заем

автор:Дума

visibility 580

/ брой: 117

Евробанкнотите ще бъдат осигурени преди 1 януари 2026 г.

автор:Дума

visibility 566

/ брой: 117

Регулаторите ще наблюдават мобилни оператори и куриери

автор:Дума

visibility 655

/ брой: 117

Преди продажба отново оценяват ненужните държавни имоти

автор:Дума

visibility 503

/ брой: 117

Не може да победите Сърбия с насилие

автор:Дума

visibility 510

/ брой: 117

Гърция глобява за необявени цени

автор:Дума

visibility 521

/ брой: 117

Франция забрани пушенето на открито

автор:Дума

visibility 471

/ брой: 117

Кратки новини

автор:Дума

visibility 462

/ брой: 117

Отново надежди

автор:Евгени Гаврилов

visibility 535

/ брой: 117

Няма многовековна македонска идентичност

visibility 550

/ брой: 117

Безпътица и пътна карта

visibility 489

/ брой: 117

Как се променят пенсиите след 1 юли

автор:Аида Ованес

visibility 1349

/ брой: 117

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ