24 Юни 2025вторник18:25 ч.

БСП настоява за транспортна схема и реален анализ за ЖП сектора

автор:Дума

visibility 5488

Преди да се мисли за реформа в ЖП сектора, трябва да се приеме Национална транспортна схема, да има яснота как ще се използват съществуващите ЖП-депа, кога и как ще бъде изградена ремонтна инфраструктура, кой ще обслужва и ремонтира остарелия подвижен състав и кога ще има работеща билетоиздаваща система.

Това мнение изразиха председателят на Комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание Кирил Добрев и народните представители от БСП Атанас Атанасов и Илиян Йончев на работна среща с Петър Бунев – председател на Синдиката на железничарите в България към КНСБ. Повод за разговора бе проектът на Министерството на транспорта и съобщенията, свързан с условията и реда за възлагане на обществена услуга за превоз на пътници с железопътен транспорт, който в момента е в обществено обсъждане.

По време на срещата бяха изразени сериозни резерви относно подготвяния от Министерство на транспорта и съобщенията модел за възлагане на пътнически ЖП превози. Петър Бунев подчерта, че предложеният подход, който предвижда разделяне на услугата на три отделни лота, не стъпва върху реална икономическа логика. По думите му, подобно раздробяване на и без това ограничен пазар рискува да доведе не до конкуренция, а до намалена ефективност и дори до заличаване на възможностите за устойчиво развитие на националния железопътен оператор. Бунев беше категоричен, че БДЖ – Пътнически превози остава единственото предприятие с необходимите кадри, структура и опит, което реално може да предоставя тази обществена услуга.

"Комисията по транспорт и съобщения организира изслушване на вицепремиера и министър на транспорта Гроздан Караджов на 3 юли. Това изслушване ще даде възможност за по-задълбочен дебат по проекта и ще изслушаме всички заинтересовани страни", коментира след срещата Кирил Добрев.
Народните представители от БСП бяха категорични, че дебат не може и не бива да се води без анализи, без ясна стратегия и без отговор на въпросите: какво ще стане с БДЖ, кой ще поддържа мрежата, и как държавата гарантира, че услугата ще остане достъпна и качествена.

България осигурена с петрол и газ

автор:Дума

visibility 1258

/ брой: 113

Нотариуси разкриха 286 хил. длъжници на НАП

автор:Дума

visibility 1670

/ брой: 113

36% от българите планират почивка в чужбина

автор:Дума

visibility 1251

/ брой: 113

2025 ще бъде година на скъпите плодове

автор:Дума

visibility 1063

/ брой: 113

Иран предупреди приятелите на САЩ

автор:Дума

visibility 1715

/ брой: 113

НАТО договори 5% от БВП разходи за отбрана

автор:Дума

visibility 993

/ брой: 113

25 жертви на атентат в православен храм

автор:Дума

visibility 1327

/ брой: 113

Накратко

автор:Дума

visibility 1401

/ брой: 113

Подай ми Парите

автор:Александър Симов

visibility 1597

/ брой: 113

Мир без изключения

visibility 1655

/ брой: 113

Въглищата си отиват, но какво идва след тях?

visibility 1296

/ брой: 113

Иде ли краят на вечния длъжник

автор:Дума

visibility 1493

/ брой: 113

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ