13 Юли 2025неделя00:29 ч.

БСП настоява за транспортна схема и реален анализ за ЖП сектора

автор:Дума

visibility 6524

Преди да се мисли за реформа в ЖП сектора, трябва да се приеме Национална транспортна схема, да има яснота как ще се използват съществуващите ЖП-депа, кога и как ще бъде изградена ремонтна инфраструктура, кой ще обслужва и ремонтира остарелия подвижен състав и кога ще има работеща билетоиздаваща система.

Това мнение изразиха председателят на Комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание Кирил Добрев и народните представители от БСП Атанас Атанасов и Илиян Йончев на работна среща с Петър Бунев – председател на Синдиката на железничарите в България към КНСБ. Повод за разговора бе проектът на Министерството на транспорта и съобщенията, свързан с условията и реда за възлагане на обществена услуга за превоз на пътници с железопътен транспорт, който в момента е в обществено обсъждане.

По време на срещата бяха изразени сериозни резерви относно подготвяния от Министерство на транспорта и съобщенията модел за възлагане на пътнически ЖП превози. Петър Бунев подчерта, че предложеният подход, който предвижда разделяне на услугата на три отделни лота, не стъпва върху реална икономическа логика. По думите му, подобно раздробяване на и без това ограничен пазар рискува да доведе не до конкуренция, а до намалена ефективност и дори до заличаване на възможностите за устойчиво развитие на националния железопътен оператор. Бунев беше категоричен, че БДЖ – Пътнически превози остава единственото предприятие с необходимите кадри, структура и опит, което реално може да предоставя тази обществена услуга.

"Комисията по транспорт и съобщения организира изслушване на вицепремиера и министър на транспорта Гроздан Караджов на 3 юли. Това изслушване ще даде възможност за по-задълбочен дебат по проекта и ще изслушаме всички заинтересовани страни", коментира след срещата Кирил Добрев.
Народните представители от БСП бяха категорични, че дебат не може и не бива да се води без анализи, без ясна стратегия и без отговор на въпросите: какво ще стане с БДЖ, кой ще поддържа мрежата, и как държавата гарантира, че услугата ще остане достъпна и качествена.

Засилват контрола върху ЕРП-та

автор:Дума

visibility 4711

/ брой: 126

Нови правила при "Гражданска отговорност"

автор:Дума

visibility 2815

/ брой: 126

Горски служители блокираха пътя при Кресна

автор:Дума

visibility 3411

/ брой: 126

Еврокомисията оцеля

автор:Дума

visibility 4298

/ брой: 126

Мащабни горски пожари на Балканите

автор:Дума

visibility 2889

/ брой: 126

САЩ изпратиха оръжия за Украйна

автор:Дума

visibility 2961

/ брой: 126

Накратко

автор:Дума

visibility 4269

/ брой: 126

Тупик

visibility 4304

/ брой: 126

Измамите предстоят

visibility 3740

/ брой: 126

Европестене от разум

автор:Юри Михалков

visibility 4670

/ брой: 126

Копнеж по нови неща

visibility 4349

/ брой: 126

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ