03 Юли 2025четвъртък12:10 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 16023

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

Разбиха нов "дом на ужаса" в град Баня

автор:Дума

visibility 140

/ брой: 120

БЛС: Лекарите не са стока

автор:Дума

visibility 149

/ брой: 120

Теменужка Петкова: Събрали сме с 3,26 млрд. лв. в повече

автор:Дума

visibility 135

/ брой: 120

НАП и АПИ питат хората доволни ли са от тях

автор:Дума

visibility 173

/ брой: 120

Изпреварваме Гърция и Испания по чистота на водите

автор:Дума

visibility 148

/ брой: 120

Белгия възражда минната индустрия

автор:Дума

visibility 131

/ брой: 120

Гърция въведе такса "Остров" за туристите

автор:Дума

visibility 147

/ брой: 120

Жега в Европа, студ в Латинска Америка

автор:Дума

visibility 147

/ брой: 120

Накратко

автор:Дума

visibility 131

/ брой: 120

Лъжица катран по бялата престилка

автор:Аида Паникян

visibility 130

/ брой: 120

Тъмни облаци надвисват над бюджета

visibility 136

/ брой: 120

Първи дом за младите - мисия невъзможна

автор:Дума

visibility 135

/ брой: 120

Странна работа

автор:Таня Джаджева

visibility 126

/ брой: 120

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ