08 Юли 2025вторник00:17 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 16110

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

Пускат нови 17 км от магистрала "Хемус"

автор:Дума

visibility 778

/ брой: 122

България е увеличила с 2500% износа на ток

автор:Дума

visibility 1016

/ брой: 122

Едва 4% от българите предпочитат да пътуват с влак

автор:Дума

visibility 1164

/ брой: 122

Евтиният самолетен билет е примамка

автор:Дума

visibility 963

/ брой: 122

ЕС започва спешно складиране на минерали

автор:Дума

visibility 904

/ брой: 122

Гръцки митничари арестувани за рекет

автор:Дума

visibility 989

/ брой: 122

Без телефони в час учениците са "в час"

автор:Дума

visibility 1081

/ брой: 122

Накратко

автор:Дума

visibility 1012

/ брой: 122

Одисеята БДЖ

автор:Барбара Пейчинова

visibility 1042

/ брой: 122

Войната като доминираща тенденция

visibility 986

/ брой: 122

Накъде след еврозоната?

автор:Димитър Събев

visibility 973

/ брой: 122

БСП се върна към своите корени

автор:Александър Симов

visibility 1023

/ брой: 122

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ