01 Юли 2025вторник02:38 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 15960

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

Първите евробанкноти ще бъдат взети на заем

автор:Дума

visibility 580

/ брой: 117

Евробанкнотите ще бъдат осигурени преди 1 януари 2026 г.

автор:Дума

visibility 566

/ брой: 117

Регулаторите ще наблюдават мобилни оператори и куриери

автор:Дума

visibility 655

/ брой: 117

Преди продажба отново оценяват ненужните държавни имоти

автор:Дума

visibility 503

/ брой: 117

Не може да победите Сърбия с насилие

автор:Дума

visibility 510

/ брой: 117

Гърция глобява за необявени цени

автор:Дума

visibility 521

/ брой: 117

Франция забрани пушенето на открито

автор:Дума

visibility 471

/ брой: 117

Кратки новини

автор:Дума

visibility 462

/ брой: 117

Отново надежди

автор:Евгени Гаврилов

visibility 535

/ брой: 117

Няма многовековна македонска идентичност

visibility 550

/ брой: 117

Безпътица и пътна карта

visibility 489

/ брой: 117

Как се променят пенсиите след 1 юли

автор:Аида Ованес

visibility 1349

/ брой: 117

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ