13 Октомври 2025понеделник02:08 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 17205

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

Слагат 35 зарядни станции за електромобили на жп гарите

автор:Дума

visibility 14581

/ брой: 189

БНБ купи над 2 тона злато

автор:Дума

visibility 14570

/ брой: 189

МФ тегли още 300 млн. лв. заем

автор:Дума

visibility 15917

/ брой: 189

Зимните почивки поскъпват с 10-15%

автор:Дума

visibility 16899

/ брой: 189

Израел и "Хамас" се споразумяха

автор:Дума

visibility 16900

/ брой: 189

Фон дер Лайен оцеля след два вота

автор:Дума

visibility 17376

/ брой: 189

Макрон търси шести премиер за две години

автор:Дума

visibility 16722

/ брой: 189

Накратко

автор:Дума

visibility 11258

/ брой: 189

Няма такава държава

автор:Александър Симов

visibility 7755

/ брой: 189

Непокорен съм, но винаги в БСП

автор:Иво Атанасов

visibility 15269

/ брой: 189

Истинската ни сила е в грижата за хората

автор:Дума

visibility 15810

/ брой: 189

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ