16 Декември 2025вторник20:15 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Служителите на БДЖ ще запазят работните си места и след края на 2026 г.

Локомотивите, вагоните и мотрисите, придобити от държавата след 2009 г., ще бъдат разделени пропорционално на всички пътнически жп оператори

/ брой: 104

автор:Дума

visibility 11032

Всички работници и служители на БДЖ ще запазят работните си места и след възлагането на пътническите железопътни услуги в България и на частни оператори. Това е уверил вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов на среща със синдикатите в дружеството. 
За да защити в пълна степен правата на работещите, транспортното министерство поставя изискване всички работници и служители да запазят работните си места и след влизане в сила на новите договори. Колективният трудов договор ще бъде запазен за целия срок, а трудовите правоотношения със заетите работници и служители няма да бъдат прекратени, а ще преминат към новите оператори на железопътната услуга. Това е казал Караджов, който е представил пред синдикалните организации условията и реда за възлагане на обществени договори на превозвачи в железопътния транспорт, съобщават от Министерството на транспорта. 
Планира се обособяването на два региона, в които да се състезават кандидатите за регионални оператори, и още един - за кандидати с доказан опит в сектора, съобщи Караджов. Продължителността на договорите се предлага да бъде 12 години, а локомотивите, вагоните и мотрисите, придобити от държавата след 2009 г., да бъдат ползвани пропорционално от операторите, в зависимост от обема на извършваната от тях услуга.
Министерството на транспорта предвижда създаването на ново дружество, което да поеме изцяло ремонтната дейност на БДЖ. То ще предоставя на всички оператори услугите по ремонт и поддръжка при равни условия. Караджов обясни, че целта на реформата е насърчаване на конкуренцията и навлизане на частни оператори в жп сектора.
Според него тази стъпка ще гарантира равен достъп до инфраструктурата за поддръжка - не само за държавния оператор, но и за частните компании, които се очаква да навлязат на пазара от края на 2026 г.
Подробности за структурата, собствеността и управлението на бъдещото ремонтно дружество все още не са обявени, но предстои отделна среща със синдикатите, на която ще се разгледат условията за преструктуриране и прехвърляне на персонала.

С 20% по-високи кредити са изтеглили българите

автор:Дума

visibility 644

/ брой: 236

Инфлацията у нас се забавя и през ноември

автор:Дума

visibility 695

/ брой: 236

Плащаме парно за ноември по сметките от миналата година

автор:Дума

visibility 702

/ брой: 236

Газът поевтинява през януари 2026 г.

автор:Дума

visibility 760

/ брой: 236

Приключиха преговорите между Украйна и САЩ

автор:Дума

visibility 780

/ брой: 236

Гърция обяви обща стачка срещу бюджета

автор:Дума

visibility 935

/ брой: 236

Чили пое завой към крайнодясното

автор:Дума

visibility 611

/ брой: 236

Накратко

автор:Дума

visibility 873

/ брой: 236

БСП в окото на бурята

автор:Александър Симов

visibility 775

/ брой: 236

Имотна мания

автор:Барбара Пейчинова

visibility 904

/ брой: 236

Къде грешат левите?

автор:Таня Глухчева

visibility 803

/ брой: 236

Възходът на цената на живия труд

автор:Гарабед Минасян

visibility 719

/ брой: 236

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ