19 Юни 2025четвъртък13:28 ч.

Служителите на БДЖ ще запазят работните си места и след края на 2026 г.

Локомотивите, вагоните и мотрисите, придобити от държавата след 2009 г., ще бъдат разделени пропорционално на всички пътнически жп оператори

/ брой: 104

автор:Дума

visibility 6272

Всички работници и служители на БДЖ ще запазят работните си места и след възлагането на пътническите железопътни услуги в България и на частни оператори. Това е уверил вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов на среща със синдикатите в дружеството. 
За да защити в пълна степен правата на работещите, транспортното министерство поставя изискване всички работници и служители да запазят работните си места и след влизане в сила на новите договори. Колективният трудов договор ще бъде запазен за целия срок, а трудовите правоотношения със заетите работници и служители няма да бъдат прекратени, а ще преминат към новите оператори на железопътната услуга. Това е казал Караджов, който е представил пред синдикалните организации условията и реда за възлагане на обществени договори на превозвачи в железопътния транспорт, съобщават от Министерството на транспорта. 
Планира се обособяването на два региона, в които да се състезават кандидатите за регионални оператори, и още един - за кандидати с доказан опит в сектора, съобщи Караджов. Продължителността на договорите се предлага да бъде 12 години, а локомотивите, вагоните и мотрисите, придобити от държавата след 2009 г., да бъдат ползвани пропорционално от операторите, в зависимост от обема на извършваната от тях услуга.
Министерството на транспорта предвижда създаването на ново дружество, което да поеме изцяло ремонтната дейност на БДЖ. То ще предоставя на всички оператори услугите по ремонт и поддръжка при равни условия. Караджов обясни, че целта на реформата е насърчаване на конкуренцията и навлизане на частни оператори в жп сектора.
Според него тази стъпка ще гарантира равен достъп до инфраструктурата за поддръжка - не само за държавния оператор, но и за частните компании, които се очаква да навлязат на пазара от края на 2026 г.
Подробности за структурата, собствеността и управлението на бъдещото ремонтно дружество все още не са обявени, но предстои отделна среща със синдикатите, на която ще се разгледат условията за преструктуриране и прехвърляне на персонала.

Опасна игра учи децата да приемат наркотици

автор:Дума

visibility 41

/ брой: 110

Подкрепяме Люпчо Георгиевски и всички българи в РСМ

автор:Дума

visibility 49

/ брой: 110

Ремонт на ремонта бави пускането на "Опълченска"

автор:Дума

visibility 51

/ брой: 110

Половината българи взимат под 1000 евро на месец

автор:Дума

visibility 49

/ брой: 110

Ще контролират цените на куриерските услуги в евро

автор:Дума

visibility 44

/ брой: 110

Новите дългове на държавата надхвърлят 10 млрд. лв.

автор:Дума

visibility 50

/ брой: 110

Променят срока за проверка на електромерите

автор:Дума

visibility 47

/ брой: 110

Хърватия инвестира в демографията

автор:Дума

visibility 54

/ брой: 110

Кристиан Вигенин: Мицкоски налага вето върху РСМ

автор:Дума

visibility 48

/ брой: 110

ЕК с мерки срещу България

автор:Дума

visibility 43

/ брой: 110

Накратко

автор:Дума

visibility 41

/ брой: 110

Контрасти

автор:Александър Симов

visibility 54

/ брой: 110

БСП не е загубила шанс да е гласът на недоволна София

visibility 58

/ брой: 110

Злодейска толерантност

автор:Юри Михалков

visibility 45

/ брой: 110

Феноменът работещ пенсионер

автор:Аида Паникян

visibility 47

/ брой: 110

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ